A rendőrség délután egy isaszegi sörözőben fogta el a 35 éves Sz. Lajost, akit a tragédiával végződött rablással gyanúsítanak. A Blikk úgy tudja, hogy a férfi ismert cigányzenész, a 100 tagú cigányzenekarból kivált muzsikusok által alapított, Magyar Nemzeti Cigány Művészegyüttesnek a tagja volt. A napilag szerint a férfi vallomásában azzal magyarázta tettét, hogy nagyon berúgott. Az éjszakai kocsmázás után indult volna hazafelé, amikor meglátott egy járó motorú autót. Ekkor úgy döntött, azzal megy tovább, beült és gázt adott, és az sem tűnt fel neki, hogy közben előkerült az autó tulajdonosa is. Amikor pedig az árokba borult, pánikba esett, és elmenekült a helyszínről.
"Borzalmas volt, ami történt, egy 30 év körüli férfi volt, ahogy mi láttuk, a történtek után elsétált, majd néhány méter múlva futni kezdett" – mesélte a Blikknek az egyik tizenéves éves fiú, aki szemtanúja volt az esetnek. "Azonnal hívtuk a rendőrséget, de mire mi magunk odamentünk a lányhoz, már nem tudtunk mit csinálni, nem élt."
"Egy napsugárral kevesebb a Földön, egy csillaggal több lett az égen" – írta Facebookján a Turay Ida Színház munkatársának haláláról a színház igazgatója, Darvas Ilona. Berze Zsófia szerdán ünnepelte 24. születésnapját.
Ha viszik a kocsit, viszik
Vezda László, az Autóvadász Egyesület szakértője már az első beszámolók alapján úgy vélte, hogy alkalmi tolvaj lehetett a gödöllői tettes. Ez a márka ugyanis nem közkedvelt típus a tolvajok körében, de a módszer sem vall profikra.
"Egy profi tolvaj jobb eszközökkel rendelkezik, és nem kockáztat. Olyankor lop autót, amikor a tulaj nincs a közelben" – mondta a szakértő a Népszabadságnak. "Az illető valószínűleg csak kihasználta a kínálkozó alkalmat, amikor meglátta az üresen álló, járó motorú autót."
"Ez már a sokadik hasonló eset, amikor ezzel az alkalom szülte lopással próbálkoznak. Öt év alatt pedig a negyedik olyan történetet hallom, hogy a tulajdonos ellenállt. Az elkövető válasza azonban ilyenkor kivétel nélkül agresszív" – magyarázza Vezda, aki szerint semmiképp sem tanácsos a rablás fizikai megakadályozásával próbálkozni. "Nem érdekli őket, hogy megsérül-e az illető. Dolgozik bennük az adrenalin és menekülni akarnak. Olyat is megtesznek, amit később ők is megbánnak."
A szakértő által említett esetek egyikében a IV. kerületből egy Fordot próbáltak elvinni, amivel épp kiálltak az utcára. A tulaj felugrott a kocsira, a tolvaj több utcán keresztül vitte magával, végül leesett. Szerencsére csak könnyebb sérüléseket szenvedett. Egy másik alkalommal egy kerekes székes áldozat próbálta feltartóztatni a már az autója volánjánál ülő tolvajt, aki elütötte őt.
"Ha viszik a kocsit, viszik! Ne próbáljuk megállítani! – mondja ki az alapszabályt a szakértő. "Amikor kiszáll, állítsa le a motort, vegye ki a kulcsot!" – tanácsolja azokra az esetekre is, amikor csak a garázsba, vagy a kertkapun akarunk beállni.
A lopások megelőzésére a kulcskártyát, vagy a hasonló elven működő kis rádióadót említi, ami leállítja a járművet, ha a hatósugarán kívül kerül a kocsi. Természetesen ez csak akkor hatásos, ha a tulaj nem a slusszkulcs mellett tartja. Létezik mobiltelefonos alkalmazás is, amellyel távolról is leállítható az autó, vagy meghatározható a helye.