“koestler”

koestler

A szépség játékos keresése

Ha tervezek, sosem vagyok fáradt - mondja Eva Zeisel. Talán több megrendelése van, mint valaha. Ez akkor nem lenne meglepő, ha a Striker Évaként Budapesten született keramikusművész nem kilencvennyolc éves volna. Apja, Striker Sándor jól menő szövetgyár-tulajdonos volt, édesanyja, Polányi Laura feminista, történész, az első magyar nő, aki elnyerte a bölcsészdoktori címet. Kísérleti óvodájában a gyerekek festeni, zenélni és modern táncot tanultak. Ide járt Éva is - Arthur Koestlerrel együtt. A keramikus emlékszik arra, hogy kisgyerekként az Andrássy út 83. alatti óvoda-lakásban megkérdezték tőlük, talán négy-öt évesek lehettek, mit csinálsz majd a vakáció alatt? Éva azt mondta: képeket fogok rajzolni, Koestler pedig azt felelte: meséket írok. Az óvoda után sokáig nem találkoztak, csak jóval később, felnőttkorukban. De addig is, a gimnázium után beiratkozott a Képzőművészeti Akadémiára. Mindenképpen festeni akart, végigfestette, rajzolta a tízes éveit. Vaszary-tanítvány lett. De mikor látta, hogy a csoporttársai életüket és megélhetésüket tették fel a festészetükért, művészetükért, belekalkulálva azt is, hogy éheznek, Éva eltöprengett. Elhatározta, talál olyan mesterséget, ami eltartja a festészetét - mondja. Ez a fazekasság lett. Korábban nem foglalkozott vele nő Magyarországon. Az utolsó magyar, igazi fazekas céhesmesternél, Karapancsik Jakabnál tanult hat hónapig, és szorgalmasan festegetett. Kérdem, mi lett a képeivel? Azt feleli: - Hosszú életem során a nagyját elvesztettem.
2005. szeptember 05.
Top cikkek
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.