– A régió növekedési kilátásai jók, s a gyengélkedő hagyományos légitársaságok új lehetőségeket teremtenek majd. Az egy lakosra jutó repülések száma ugyan ötszörösére emelkedett az elmúlt tíz évben, de ez még mindig csak töredéke a nyugat-európai átlagnak – tette hozzá Váradi József.
150 millió eurós tőkeemelést szeretnének végrehajtani, s a tranzakciót az első negyedév végén zárni kívánják. Ez a részvények mintegy húsz százalékát jelenti. Lesz másodlagos részvényeladás is – vagyis a jelenlegi tulajdonosok közül is lesznek, akik eladják a részesedésüket, de ennek mértéke egyelőre nem ismert. A növekedési kapacitásaik felét a meglévő járataik sűrítésére koncentrálják – mondta Váradi József, hozzátéve, hogy húsz százalékát adják a növekedésüknek az új útvonalak. A Wizz Air az elmúlt időszakban diverzifikálta a jelenlétét a régióban, húsz bázisról repülnek a gépei, több mint száz célállomásra repülnek 38 országban.
Jóval háromszázmillió euró fölött van a vállalat szabad készpénzállománya – indokolta Váradi József azt, miért kevesebb a tervezett tőkebevonás értéke most, mint egy fél évvel ezelőtt, az első nekifutáskor.
|
Kurucz Árpád / Népszabadság |
A keleti terjeszkedés lehetőségeiről Váradi József azt mondta, hogy ez mindig is extra növekedési lehetőségeket jelentett a vállalat számára. Hogy az milyen lehetőségeket tartogat, azt nagyban befolyásolja a geopolitikai helyzet és a szabályozási környezet, de ezek gyorsan változnak. Ezért nem véletlen, hogy a bevételeik 91 százaléka az Európai Unióban keletkezik. – Ha semmit nem tudunk csinálni az EU-n kívül, akkor is megvannak azok a növekedési lehetőségeink, amelyekkel ki tudjuk használni az évi tízgépes flottabővítést – mondta Váradi József.
London az a tőzsde, ahol a megfelelő tudástőke felépült a légitársasági szektorral kapcsolatban, és ott áll rendelkezésre a megfelelő tőkemennyiség – indokolta a vezérigazgató, miért a londoni tőzsdét választották. A tőzsdére menetellel egyébként javulhat a cég hitelképessége, ami elvileg lehetővé teszi azt, hogy a gépbeszerzéseiket lízingcégek helyett saját hatáskörben finanszírozzák. Erről azonban még nem született döntés.
2015. novembertől a jelenlegi 180 székes Airbus A320-as gépek helyett 230 székes A321-eseket fognak majd átvenni, amely ugyanennek a gépcsaládnak a nagyobb változata. Ezekkel a gépekkel kilenc százalékkal csökken az egy ülésre jutó költség, s jelentősen bővül a kapacitás, tehát hatékonyabb működést eredményez – feltéve, ha van elég utas.