galéria megtekintése

Magyar navigáció az ázsiai piacokon

0 komment

Szabó György

Alig egy évtized alatt elképesztően nagy utat járt be, s vált az induláskori magyar garázscégből az autóipari navigációk piacának megkerülhetetlen szereplőjévé az iGO Navigáció szoftvereket gyártó NNG Kft. A cég mára Európán kívül Ázsiában, Észak- és Dél-Amerikában is működtet irodákat, ám a fejlesztés jelenleg is Budapesten, illetve néhány hónapja Szegeden is zajlik.

– Tíz éve indultunk mint mobilnavigációs cég. Gyorsan rájöttük, hogy valami egyedit kell hoznunk erre a piacra, amelyen akkor a nagy vállalatok domináltak. Nagyon hamar, 2007-ben már mi voltunk a harmadik piacvezető cég – idézte fel a kezdeteket Jacob Halperin, az NNG elnöke, akivel – az általuk is finanszírozott Bridge Budapest ösztöndíjprogram jóvoltából – egy tokiói autóipari eseményen, a Telematics Update szakmai kiállításon találkoztunk. Mint az elnök fogalmazott, abban, hogy gyorsan meg tudták előzni versenytársaikat, nagy szerepe volt annak, hogy ők fejlesztették ki a legjobb tömörítési eljárásokat, illetve a legszebb felhasználói felületeket, térkép-megjelenítéseket.

Magyar startupok nyomában a világ körül

Nyolcrészes videosorozatunkban világsikert elért magyar startupokat, figyelemre méltó eredményeik hátterét s a multikulturális környezetben végzett munka hatékonyságát igyekszünk bemutatni az alapítók és a cégek magyar dolgozói segítségével. Munkatársunk ezért a világot nyakába véve, San Franciscótól Új-Delhin át Tokióig személyesen látogatta meg a Ustream, a Prezi és az iGO-ról ismert NNG távoli irodáit. Cikkeink és videóink az általuk létrehozott Bridge Budapest Alapítvány jóvoltából készültek el.

– 2008-2009-ben úgy döntöttünk, hogy egy professzionálisabb piacra, az autóipari beszállítók piacára lépünk. A kezdet nem volt könnyű, sőt, kifejezetten nehéz volt. Kicsik voltunk, de vállaltuk a kihívást, és megannyi autógyártónál igyekeztünk ajtókat nyitni – tette hozzá Jacob Halperin.

 

Bolesza Péter, a cég korábbi fejlődő piacokért felelős alelnöke a váltás, vagyis az autóipari beszállítóvá válás éveiben csatlakozott az NNG-hez, sokáig pedig indiai székhellyel felügyelte ezt a területet.

– Az NNG az első években hordozható eszközökre gyártott navigációs szoftvert, az utóbbi években azonban áttevődött a hangsúly az autós navigációk piacára, most már az autóipar számára fejlesztünk szoftvereket. Jelenleg közel 900 embernek adunk munkát, az alkalmazottaink nagy része magyar – mondta néhány hónapja tett látogatásunk alkalmával. – Az NNG magyarországi központtal, de globális piacra fejleszt navigációs megoldásokat. Minden kulcsrégiót igyekszünk lefedni. Jómagam a csapatommal a fejlődő piacokért, Indiáért, a Közel-Keletért, Törökországért vagy éppen Koreáért felelünk.

Navigációk tesztelése Tokió belvárosában. A terméket mindig az adott ország sajátosságaira formálják át.
A szerző felvétele

Kiemelte, nagyon fontos, hogy a helyi igényekre szabott megoldást kínáljanak a partnereik számára.

– Egy egyszerű példánál maradva: Indiában az európai címzési, címkeresési logikát felhasználva rémálom lenne egy címet megtalálni. Nagyon fontos volt, hogy a szoftverünket úgy tudjuk átalakítani, hogy az emberek ezekben az országokban is a lehető legjobb felhasználói élményt kapják – mondta Bolesza Péter, akivel cégük indiai, az Új-Delhitől mintegy harminc kilométerre, Guargonban található NNG-irodában találkozhattunk a Bridge Budapestnek köszönhetően.

Sajtótájékoztató Új-Delhiben. India kiemelten fontos piac az NNG számára.
A szerző felvétele

– Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy az NNG számára miért éppen India az egyik kulcsfontosságú piac. Anélkül, hogy mélyebb gazdasági elemzésekbe belemennénk, azt mindenki tudja, hogy több százmillióra tehető azoknak az embereknek a száma, akik a közeljövőben szolgáltatásokat, méghozzá minőségi szolgáltatásokat, termékeket szeretnének vásárolni itt. 2020-25-re ez az embertömeg az Európai Unió teljes lakosságával lesz egyenlő. Emellett az autóipar növekedése és fejlettsége is impresszív. Szintén 2020-ra prognosztizálják Indiát a harmadik-negyedik legnagyobb autógyártó nemzetnek a világon, ami nemcsak az NNG számára teszi érdekes piaccá, hanem akár más autóipari beszállítók számára is Magyarországon – érvelt az indiai piac mellett a szakember.

Kollégája, az Egyesült Államokban és Japánban is aktív Nagy Tibor key account manager is megerősítette, az elmúlt tíz évben nagyot fordult a navigációs iparág: míg korábban az emberek a kézi eszközöket részesítették előnyben, napjainkra inkább az autókba beépített készülékek nyernek teret.

Sajtótájékoztató a japán fővárosban, az egyik legnagyobb nemzetközi szakmai kiállítás előtt.
A szerző felvétele

– Az NNG is az autóiparra fókuszál, főként az előre beépített készülékekkel. Itt alapvetően két típust vagy csapásirányt kell megkülönböztetnünk: az egyik a gyárilag beépített, a másik pedig a később, opcióként, a kereskedőknél megvásárolható navigáció – ismertette az NNG fő profiljait. – Ha össze kellene hasonlítani magunkat a versenytársainkkal, akkor alapvetően két dolgot emelnék ki. Az egyik, hogy globális terméket készítünk, a másik pedig a rugalmasságunk. A globális termék alatt azt értem, hogy jelenleg több mint száznegyven országra tudunk navigációt kínálni, mindezt úgy, hogy több mint negyven térképgyártó termékét aggregáljuk és építjük be a rendszereinkbe. A rugalmasságunk pedig akkor nagy előny, amikor az autógyártók egyedi igényeit próbáljuk kielégíteni. Mindenkinek megvannak a saját megjelenési specifikációi, például hogy hogyan nézzen ki egy gomb, milyen színeket használjunk, hogy nézzen ki a térkép, mi hol helyezkedjen el. Ezeket sikerül úgy megoldanunk, hogy a lehető legrövidebb idő alatt készüljön el a termék a lehető legjobb minőségben, s ez legyen az ügyfél számára minél inkább költséghatékony. Ez nem csak neki, hanem hosszú távon nekünk is fontos, mert amennyiben nem csak a termékkel, hanem az árral is tudunk versenyezni, az számunkra hosszú távú versenyelőnyt jelenthet.

A jövő navigációja

– Az elmúlt négy-öt év azt igazolja, amikor a cég meghozta a döntést, hogy a hordozható eszközök helyett inkább autóiparra fókuszál, az egy jó döntés volt – mondta el érdeklődésünkre Nagy Tibor key account manager. – A jövőt továbbra is ebben látjuk, illetve az ehhez kapcsolódó további fejlesztésekben. Ilyen például a rendszer összekötése a mobiltelefonnal, az egyéb online funkciókkal. Ezekhez a rendszerekhez például online közlekedési információk, online benzinárak vagy akár egy szimpla online információkeresés is kapcsolódhat a jövőben.

Navigáció mindenkinek

– Cégünk mottója a „Navigation for all", vagyis a „Navigációt mindenkinek" – mondta el Nagy Tibor. – Ez alatt azt értjük, hogy míg korábban az autókba beépített navigáció a luxusautóknak a sajátja volt, addigra mára az ipar nagyot fordult, és már a legolcsóbb autókban is megtalálható a navigáció, mint opció vagy mint gyári felszereltség. Mi igyekszünk ennek a feladatnak, kihívásnak megfelelni, így az olcsó autókategóriától a legdrágább sportautókig rengeteg modellben megtalálható a termékünk.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.