galéria megtekintése

Elöl párbaj, hátul csata a bronzért

0 komment


Boda András

Érdekes helyzet alakult ki a Forma-1-ben: aki Mercedesben ül, annak az ezüstérem csalódás, aki nem Mercedesben ül, annak a harmadik hely is diadallal ér fel. Hogy a helyzet izgalmas is egyben, azt döntse el ki-ki maga.

A rajt utáni kanyarban látta utoljára a mezőny a Mercedeseket
A rajt utáni kanyarban látta utoljára a mezőny a Mercedeseket
Albert Gea / Reuters

„Totál kivagyok!” Ekképp összegzett Nico Rosberg (Mercedes) a Spanyol Nagydíj leintését követően, ami annak tükrében feltétlenül meglepő, hogy kocsija gyors volt, nem robbant le, de még csak defektet sem kapott, sőt: a német végül dobogós helyen végzett.

Mindössze annyi történt, hogy Rosberg a második helyre szorult, így sorozatban a negyedik versenyen kapott ki, s lett második csapattársa, az élen leintett Lewis Hamilton mögött. Míg Rosberg az ezüst miatt kesergett, addig a brit világbajnok és a Mercedes vezetése kisebb népünnepélyt tartott: az idei öt futam mindegyikét megnyerte a csapat, ráadásul az utóbbi négyen – Hamilton, Rosberg sorrendben – kettős győzelmet aratott.

 

Mindez jól jelzi azt is: hiába érkeztek fejlesztések sokaságával a hétvégi vetélkedőre a Mercedes főbb riválisai, az újításokkal sem sikerült közelebb kerülniük az idén bomba formában lévő istállóhoz.

Az egyébként már a szombati időmérőn világos volt, hogy az erősorrendet illetően a helyzet változatlan: Hamilton szerezte meg a pole-t, mögötte minimális differenciával „érkezett” Rosberg, aztán majd’ egy másodpercnyi lemaradásban a többiek; jelesül Daniel Ricciardo (Red Bull), a váratlanul jól szereplő Valtteri Bottas (Williams) és az élmezőnybe hosszas kihagyás után visszatérő Romain Grosjean (Lotus).

Noha a kvalifikáción látottak már utaltak a vasárnap várható Mercedes-fölényre, a futamon – ha lehet – még nyomasztóbbnak tetszett Hamilton és a Rosberg előnye. Lényegében az első kanyartól kezdve kettészakadt a mezőny: a két Mercedes elöl, a többiek pedig, körről-körre nagyobb hátrányban, „hátul”.

Azt, hogy nem fulladt unalomba a futam, csak annak köszönhető: a felső és az alsó „házban” is akadtak izgalmak.

Rosberg szelfizéssel múlatja bánatát
Rosberg szelfizéssel múlatja bánatát
Albert Gea / Reuters

Ami a csúcskategóriát illet: Hamiltonnak keményen meg kellett dolgoznia az első helyért, Rosberg – az utolsó köröket kivéve – nem különösebben látványos csatában, de folyamatosan nyomás alatt tartotta. Ezt jelzi, hogy végül csak hat tizeddel kapott ki...

Mindeközben a „másodosztályban” a harmadik helyért csatázó Bottas és Ricciardo remek – az utóbbi győzelmével zárult – meccse okozott izgalmakat. Továbbá az, hogy újra életjelet adott magáról a kocsija lassúsága és sorozatos meghibásodása miatt az év eleje óta csak küszködő négyszeres világbajnok Sebastian Vettel.

A németet most sem kerülte el a balszerencse, váltócsere miatt csak a tizenötödik helyről indulhatott, ám hamar megmutatta az  idei szereplése miatt mind hangosabb kritikusainak, hogy cseppet sem felejtett el vezetni: remek előzéseket bemutatva, csapattársa mögött a negyedik helyen intették le.

Az autó, amelyben jelenleg ülni kell
Az autó, amelyben jelenleg ülni kell
Albert Gea / Reuters

Noha a Spanyol Nagydíjon a Mercedeseket még csak megközelíteni sem tudták a riválisok, annyi változás azért látszik: a Ferrari lemaradt a fejlesztési versenyben, az év elején még a motorjai beindításáért is megküzdő Red Bull néhány futam alatt beérte, sőt le is hagyta az olasz istállót.

Igaz, ez legfeljebb szépségtapasz lehet a címvédő alakulat számára. A Spanyol Nagydíj utáni interjúkat készítő korábbi csapatfőnök, a szókimondó Eddie Jordan – a Red Bull óriási hátrányára utalva – azzal a „kedves” gesztussal gratulált a dobogós helyezése miatt fölöttébb boldog Ricciardonak, hogy jelezte neki: szép a bronz, de az előtte lévő két srác kínosan sokat, ötven másodpercet vert rá...

Spanyol Nagydíj

Végeredmény: 1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes), 2. Nico Rosberg (német, Mercedes), 3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull), 4. Sebastian Vettel (német, Red Bull), 5. Valtteri Bottas (finn, Williams), 6. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari), 7. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari), 8. Romain Grosjean (francia, Lotus), 9. Sergio Perez (mexikói, Force India), 10. Nico Hülkenberg (német, Force India).

Az összetettben. Pilóták: 1. Hamilton 100 pont, 2. Rosberg 97, 3. Alonso 49, 4. Vettel 45, 5. Ricciardo 39, 6. Hülkenberg 37, 7. Bottas 34, 8. Jenson Button (brit, McLaren) 23, 9. Kevin Magnussen (dán, McLaren) 20, 10. Perez 20. Csapatok: 1. Mercedes 197, 2. Red Bull 84, 3. Ferrari 66.

Michelisz: vizes hármas

Remekül teljesített a túraautó-világbajnokság egyetlen magyar résztvevője, Michelisz Norbert a Szlovákiában rendezett viadalon. A szombati időmérőn megszerezte a negyedik helyet az idén utolérhetetlennek tetsző, „más ligában” játszó citroennes különítmény mögött. Vasárnap pedig erre a teljesítményre is rátett egy lapáttal: a rajtnál megelőzte a címvédő francia Yvan Mullert, s előlépett a harmadik helyre. Ezt a pozíciót aztán meg tudta védeni, amiben szerepe volt annak is: Mullert áthajtásos büntetésre ítélték, a monszunszerű eső miatt pedig a tervezettnél hamarabb leintették a futamot, amit a kilencszeres ralivilágbajnok, Sebastian Loeb nyert meg. A második futamot aztán már meg sem tartották az ítéletidő miatt.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.