Nem sok esélyük volt a kékeknek. Ezt a mondatot akár a sportnapilap tudósításainak egyikéből is idézhettük volna. Már ha a szerző nem rögzítette volna, hogy az érintetteknek azért nem volt sanszuk, mert az égszínű dresszben főként nordikus fehérek és protomediterránok, azaz az öreg kontinens bennszülöttei tűntek föl. A rivális narancssárgáknál viszont feketék és ázsiaiak szerepeltek. Mi több, hat-hét szudáni meg nilotid is helyet kapott az együttesben: e társaság tagjai mind nyúlánkak, gyorsak, robbanékonyak.
Ha valahol, Farkas Tiborc nyomasztó regényében egyáltalán nem mindegy, hogy ki milyen. Az író Vadidegen című kitűnő kötete dermesztően hidegen mutat rá a kultúrák randevújának kihívásaira, a milliók társaságában érzett, fojtogató magányra, a társadalmat alattomosan uraló elidegenedésre, a tökéletes izoláltságra. A különleges miliő megteremtését elősegíti, hogy a történet nem valamelyik magyar városka kulisszái között játszódik, hanem egy messzeségével közelivé váló metropolisban. Egy településen, amely amúgy a világként is értelmezhető.
Valahogy így azonosíthatja Tom, a főhős is. Egy antropológus, aki krematóriumban dolgozik, a barátnője pedig Ingrid, a sebész. Mindketten testekkel, így az ember lényegével dolgoznak. Mármint Farkas ábrázolása folyton azt sugallja: az érzelmek hiátusa, a megismerés vágyának hiánya jellemzi amindennapokat. Ha meg így van, csak a megfogható marad esszenciának. Tom rasszjegyeket vizsgál, s minduntalan fizikai tulajdonságok alapján osztályoz, a bemutatott bűnbanda meg szervekkel machinál. Amúgy meg üres minden.