A mentőcsapatok a kiemelés után is folytatják a munkájukat. Három napok keresztül az elsüllyedt roncsban kutattak, most, hogy a felszínre került, kabinról kabinra végigjárják a hajót, hogy sikerült-e valakinek túlélnie, bár valószínűbb, hogy már csak holtesteket találnak.
A folyó mellett a dühös és gyászoló rokonok virágokkal gyülekeznek. Sokuk szerint a hatóságok nem tettek meg mindent a szeretteik megmentése érdekében. Eleinte a hajó belsejéből segélykiáltásokat lehetett hallani, amik szerdára elhaltak. A rokonoktól vért is vettek az áldozatok azonosításához szükséges DNS-vizsgálatokhoz.
Az utasszállító hajó özönvízszerű esőzés közepette, nagy erejű szélviharban borult fel hétfő este. A mentők munkáját az erős szél és a heves eső is nehezítette.
A hajó kapitánya és fedélzeti főmérnöke, akik túlélték a balesetet, azt mondták, hogy a hajó "tornádóba" kerülve 1-2 perc leforgása alatt süllyedt el. Vészjelzést nem adtak le. A helyi lap szerint erőteljes, körülbelül 130 kilométeres óránkénti sebességű forgószél okozta a tragédiát, amikor utasai éppen lefekvésre készültek.
A négyszintes, 76,5 méter hosszú és 11 méter széles hajó fejjel lefelé állt a folyóban, egy része kiemelkedett a vízből. Úgy tudni, a baleset helyszínén körülbelül 15 méter mély a víz.
|
Mentőegységek érkezése a Keleti Csillagra cnsphoto / Reuters |
Mostanáig nem tisztázott, hogy pontosan mi okozta a balesetet és hogy a forgalmas víziútvonalon miért a Kelet Csillaga volt az egyetlen hajó, ami ilyen súlyos károkat szenvedett. A kapitányt és fedélzeti főmérnököt letartóztatták, de a fentinél bővebb információval nem tudtak szolgálni.
A BBC cikke szerint a tizennégy túlélő többsége kiugrott a hajóból, amikor az elkezdett süllyedni. Hármukat a búvárok mentették ki a felfordult hajóban képződött levegőkapszulákból. A túlélők heves viharról számoltak be, ami percek alatt felborította a hajót.
Az utasszállító elsüllyedésének környezetvédelmi következményei is vannak. A hajóból olaj szivárgott a Jangcéba.