Az országos taxirendelet nemcsak az Uber magyarországi működésére van hatással, a vidéki taxisoknak is észnél kell lenniük. Szakmai körökben úgy vélik, hogy sok sofőr nem hagyja el a pályát, az viszont biztos, hogy a kisbuszok korának vége.
A múlt héten kihirdetett és augusztus 6-án hatályba lépő országos taxirendelet kapcsán szinte minden figyelem arra koncentrálódott, hogy az korlátozza-e az Uber és a Wundercar működését a fővárosban. Pedig a rendelet számos változtatást tartalmaz.
Ezek közül az egyik legfontosabb változás, hogy augusztus elejétől már csak maximum hat utas szállítására alkalmas gépkocsikkal lehet taxizni, a kisbuszok tulajdonosai kénytelenek lesznek lecserélni járműveiket. Az kevésbé drámai változás, hogy csak bal kormányos autókat lehet taxizásra befogni. Ennek hatására azért egy különlegességgel biztosan kevesebb lesz, hiszen Budapesten szolgálatban van egy klasszikus jobb kormányos londoni taxi.
Nem mellékes módosítás, hogy az utasonkénti vagyoni biztosítékot a duplájára emelik. Eddig ez utashelyenként 25 ezer forint volt, azaz egy ötszemélyes autó esetén 100 ezer forintot kellett a sofőrnek elkülönített számlán tartania – ezt kezességvállalással kiválthatta. Az új rendelet ezt a tételt 50 ezer forintra növeli, illetve már „felelősségbiztosítással kell rendelkezni”. Farkas Zsolt, a korábbi Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezetének elnöke lapunknak elmondta: kezességvállalás nyújtásával eddig két biztosító foglalkozott évi ötezer forint díjjal. Alighanem most ezeket a kontraktusokat újra kell kötni. Ez a forrás az utasoknak vagy a diszpécserszolgáltatóknak okozott károk jogos kielégítésére használható.