A hivatásos sofőrök lehetnek a legnagyobb nyertesei az új országos taxirendeletnek. A hagyományos fuvarszervező cégek kevésbé örülhetnek. Az Uber ezentúl nem egyszerűen a piacukat veheti el, hanem a sofőrjeiket csábíthatja át magához.
Egy csapásra véget vet az alkalmi taxisofőrök működésének a héten megjelent országos taxirendelet. A szabályozót azóta követelték a hivatásos taxisok, hogy az Uber alacsony áraival és mobiltelefonos alkalmazásával tavaly megjelent a budapesti utakon. Az amerikai, magát autó- és utazásmegosztó szolgáltatóként definiáló Uber gyorsan komoly szereplővé nőtte ki magát.
A most megjelent rendelet szerint augusztustól „személygépkocsival üzletszerűen, ellenérték fejében személyt csak személytaxi-szolgáltatást folytató vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatást folytató vállalkozás szállíthat”. Előbbi a hivatásos taxisokat takarja, míg az utóbbit valamilyen „főszolgáltatáshoz”, például idegenforgalmi, turisztikai, sport-, kulturális rendezvény szervezéséhez kapcsolódóan lehet végezni.
Ilyen lehet például az a szállodával szerződő sofőr, aki fix tarifáért fuvarozza a vendégeket a reptérre. Az Uber alkalmazását használó, jelenleg leginkább alkalmi, „amatőr” sofőrök így vagy kénytelenek hivatásos taxisnak állni, vagyis egyéb terhek mellett leteszik a taxisvizsgát, vagy csak akkor működhetnek, ha az Uber szerződést köt például egy szállodával vagy egy rendezvény szervezőjével.