galéria megtekintése

Agassi segítségével hízna Norbi a magyar tőzsdén

1 komment


Ábrahám Ambrus
NOL

Tőzsdére vezeti cégét Schobert Norbi. A fitneszguru hálózata és termékei európai terjeszkedéséhez Andre Agassit is megnyerte reklámarcnak.

Norbi a tőzsdén akar számolni - Konyhás István / Népszabadság

A tőzsde felé vette útját a Schobert házaspár. Tavaly áprilisban gründolt vállalkozásukat, a Norbi Update Lowcarb Nyrt.-t viszik tőzsdére, amelyről ma a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) tájékoztatót tartottak. Egyben azt is bejelentette, hogy – majd fél éves tárgyalás után – hároméves termékértékesítési szerződést kötött Andre Agassival. Az egykori teniszezővel e mellett egy új termékvonalat is útnak indítanak. Jövő héten szerdán Agassi Budapestre érkezik, ahol a reklámokat elkészítik, s kiválasztják a Agassi termékcsalád tagjait. Azt, hogy milyen szerződési feltételekkel vállalata a világsztár az együttműködést, Schobert Ferenc Norbert (Norbi) nem árulta el.

A kibocsátási tervek szerint szeptember 8-26 között 800 ezer-2,2 millió – 10 forint névértékű – részvényt értékesítenének magán- és intézményi befektetők számára 990 forintos árfolyamon. A kibocsátás mértével szeretnék a CIG Pannónia kibocsátását megközelíteni. A mostani számok alapján az Nyrt. értéke 6,2 milliárd forint lesz a történet végén. A fitneszguru ezek alapján alighanem egymilliárdnál bőven nagyobb friss tőkére tehet szert az aukció során.

 

Ha minden a legszebb tervei szerint alakul, akkor több mint 2 milliárd forint származik majd a részvényaukcióból. A befolyó pénzből a hazai és külföldi franchise bolthálózat bővítenék. (Tavaly a NUL 425,6 millió forint forgalom mellett 47,3 millió forint mérleg szerinti eredményt ért el, 47 milliós osztalékot fizetett.)

A Schobert házaspárnak hízik a mája - Konyhás István / Népszabadság

A tőkebevonás tervezett nagyságrendjéről a kibocsátási tájékoztató „mesél". A NUL ugyanis közvetlenül nem fog bevételhez jutni az értékesített részvényekből. A vállalkozás papírjait piacra dobó Schobert Norbi és Schobert Réka kötelezettséget vállal arra, hogy a nyilvános részvényértékesítés és a tőzsdei bevezetés után a befolyó forrásokból zártkörű tőkeemelést hajt végre a NUL-ban. Ennek mértéke is előre meghatározott. Amennyiben a nyilvános értékesítés során a befolyó összeg nem érné el az egymilliárd forintot, a teljes befolyó összeg 84 százalékát fordítják tőkeemelésre, ha viszont a nyilvános értékesítés során elérik vagy meghaladják az egymilliárd forintot, akkor 840 millió forint megy erre a célra.

Alighanem utóbbi összeg meghatározása biztosítja a házaspárnak, hogy a cég fölötti irányítást megtartsa, ugyanakkor kedvező esetben a 840 millió forint fölötti forrás a fitneszguru részvényértékesítésből fakadó bevétele lesz. Schobert Norbi hozzátette, a befolyt forrás valóban arra akarják fordítani, hogy fejlesszék a jelenleg 112 franchise üzletből álló hálózatukat – ebből 86 található  Magyarországon.

Idén nyitnak például Bécsben és Londonban is, s belátható időn belül 10 európai országban lesznek kaphatóak termékeik. A társaság a terjeszkedést legalább 2 millió eurós marketingtámogatással kívánja segíteni. Hangsúlyozta, fejlődésükkel 66 hazai gyártónak teremtenek külföldi piacra lépési lehetőséget, s ahol lehet, kizárólag magyar termékeket forgalmazzanak majd. Ehhez kellenek most a társak, a friss tőke – tette hozzá. Tervei szerint a cég forgalma 2016-ra eléri a 2 milliárd forintot.

Hogy mennyire vonzó a NUL papírja, arról lehet gondolkodni. Egy biztos: a tavalyi mintegy 94 millió forintos adózott eredményből, a cég 5,2 millió darabos részvényállományából, valamint a 990 forintos árból 54,5-ös P/E (árfolyam/nyereség) mutatót kalkuláltunk, ez pedig igen magasnak mondható, vagyis borsosan árazták a részvényeket. (Utóbbi adat alapján a vállalatok összevetése nem mondható feltétlen megalapozottnak, hiszen mindegyik egyedi eset, s számos befolyásoló tényező akad, ráadásul az általunk választott élelmiszeripari csoportok multinacionális társaságok, de azért érdekes, hogy például a Párizsban jegyzett Danone esetében a P/E ráta 29,75, az amerikai Kraft Foods New York-i mutatója 14,65, míg az Unileveré 17,55.)

Schobert Norbi vágya, a tőzsdei megjelenés nem új keletű. Ilyen terveket már dédelgetett 2012-ben is. Igaz akkor még a Norbi Update International (NUI) Kft.-t kívánta a BÉT-re bevezettetni. Azóta viszont ebből a vállalatból – feleségével együtt – kiszállt. A céget azóta Foodorgany Kft.-re nevezték át. Utóbbi ezzel együtt nem került messze a Schobert vállalkozásoktól, hiszen a Norbi Update webáruház mögött ez a társaság lelhető fel. Kérdésünkre, hogy miért nem a NUI-t vezették be a tőzsdére, úgy fogalmazott: akkor másokkal dolgozott együtt, s egy új vállalattal szerette volna a tőzsdei bevezetést megtenni.

Hogy a mostani lehetőséget a potenciális befektetők mennyire találják vonzónak, az a következő napokban derül ki, mint ahogy az is, hogy a korábbi fitneszedző üzleti előélete mennyire bizonytalanítja el őket. Kétségtelen, a ma már inkább üzletemberi szerepét erőltető Schobert Norbi a cégbírósági nyilvántartás szerint nem szeplőtlen. A korábbi évekről számos olyan társaságot találunk, amelyek csúf véget értek vagy kényelmetlen helyzetben vannak.

A Norbi Egészségkonyha Kft. felszámolás alatt van, ahogy a Garix Nagykereskedelmi és Webáruház Kft. is, de a film- és videógyártással foglalkozó Drapa Consult Kft. ugyancsak erre sorsra jutott. Ezekből egyébként korábban már kiszállt Schobert. Mint ahogy a jelenleg Deoma Média Kft.-t is elhagyta már jó ideje, ám a korábban Norbi Update Étteremhálózat Kft. néven futó cég mára ugyancsak a nehézségekkel küld, hiszen éppen a nyáron volt végrehajtás. Korábbi kérdésünk ide vonatkozó válasza az volt, hogy soha senkit nem hagyott korábbi cégeiben kifizetetlenül vagy bajban.

Schobert Norbihoz köthetően – a most tőzsdére lépőn kívül – jelenleg két, komolyabb gondok nélkül létező cég köthető. Az egyik a Update Cafe Bt., ami ellen 2010-ben ugyancsak végrehajtás volt, ezt rendezték, igaz, azóta a cég mérlegei szerint árbevétele nem volt. A másik a film- és videógyártással foglalkozó a Black-Org Kereskedelmi és Szolgáltató Zrt. utóbbinak tavaly szintén nem volt árbevétele, ám 2012-ben 30,6 milliós forgalmat bonyolított, míg 378 ezer forintos mérleg szerinti eredményt produkált.

Schobert Norbi a tőzsdei bevezetéssel kapcsolatban elmondta, hogy ez olyan fordulat az életében, mint az 1997-es volt, amikor fitnesz videokazettáival kezdett el házalni, s elindította életmód-bizniszét. Kitartó volt, ezért juthatott el onnan a Budapesti Értéktőzsdére.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.