Ennél többet azonban eddig nehéz volt kisilabizálni a hivatalos nyilatkozatokból, Rogán Antal minisztériuma pedig nem sietett tisztázni a pénzekkel kapcsolatban felmerült kérdéseket.
A Népszabadság Online augusztus végén hosszú kérdéssort juttatott el a Kabinetirodának, ám a válasz lényegében egyetlen információt tartalmazott:
„a kampány az érvényes kommunikációs keretszerződések terhére történik, amelyekben legfeljebb nettó 3,9 milliárd forint áll rendelkezésre. A szerződő fél az Egyesült Reklám Konzorcium. Azt még nem tudjuk megmondani, hogy a népszavazási kampányidőszak alatt a kormány kimeríti-e ezt a keretet."
Pedig megmondhatták volna, mert az első keret akkorra már elfogyott. A számok nem stimmeltek, de a Kabinetiroda semmilyen magyarázatot nem fűzött a feltűnésmentesen megemelkedett keretösszeghez.
|
Az október 2-ai országos népszavazás szavazólapjait nyomtatják az ÁNY Biztonsági Nyomda Nyrt. fővárosi nyomdájában Koszticsák Szilárd / MTI |
A hátteret Harangozó Tamás, az MSZP országgyűlési képviselője derítette ki, miután személyesen nézte át a Kabinetiroda szerződéseit. Harangozó a hétfői közérdekű adatbetekintés után a NOL-nak elmondta, hogy Csetényi konzorciumának szerződése augusztus 10-én lejárt, és nem sokkal később már a 3,1 milliárdból sem maradt semmi.
A Kabinetiroda ezért augusztusban újabb közbeszerzést írt ki, de erről nem adott ki tájékoztatást. A második megbízást ugyanazok a cégek nyerték el, az október 2-ig hátralevő kampányidőszakban további 800 millió forintot költhetnek.
A Network 360 Reklámügynökségből és a Affiliate Network az elmúlt egy évben a Kabinetiroda irányítása alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal egyik kedvenc partnere lett, de a Miniszterelnökség is őket találta a legjobb ajánlattevőnek egy áprilisi 5,1 milliárd forint értékű kommunikációs tenderben. A két cég már tavaly is jól ment, Csetényi összesen 700 millió forint osztalékot tudott kivenni belőlük.