Küszöbön áll Budapesten az elektronikus jegyrendszer tesztüzeme. Igaz, a feladatba bevonandó BKV dolgozóinak egyelőre senki nem szólt, hogy ők alkotják majd a tesztcsapatot, holott a pilotprojektnek már meg kellene kezdődnie ahhoz, hogy a szerződésben vállalt határidő tartható legyen.
Az elektronikus jegyrendszer kiépítésére vállalkozó német Scheidt & Bachmann 38 hónapos határidőt ígért, ami 2014 októberétől ketyeg. A szerződésben rögzített ütemterv szerint idén nyáron zárult le a tervezés fázisa, amely többek között az arculat, a logó, a szoftver, illetve a papíralapú bérleteket felváltó plasztikkártyák megalkotására irányult. Az első tesztüzem idén ősszel indul a BKV munkavállalóinak szabadjegyével.
Csakhogy ennek egyelőre semmi jele. A Népszabadság információi szerint a dolgozók semmit sem tudnak az ingyenes bérletüket felváltó új, „megszemélyesített” chipkártyákról. Holott az év végén már a díjmentesen utazóknak – például a 65 éven felüli nyugdíjasoknak – is kiosztanák az elektronikus bérleteket. Az ütemterv szerint 2016 közepére készül el a bérletek és jegyek értékesítésére alkalmas webes felület, illetve a járművekre kerülő több mint tízezer érvényesítő készülék.
Őszre pedig valamennyi papíralapú bérletet plasztikkártyára cserélnek. Addigra csaknem 800 beléptetőkaput állítanak fel 60 metró- és HÉV-állomáson. Ezek az első próbaidőszakban még csak jelzik, ha valaki érvényes bérlet vagy jegy nélkül halad át, de 2017 őszétől már csapódnak is. Ekkorra a vonaljegyeket is feltölthető plasztikkártyákra cserélik, bár az alkalmi utazók egy ideig még papíralapú okoskártyát is használhatnak.