Elkezdődött a Közgép haláltusája: Simicska Lajos cége tegnap bejelentette, hogy a megrendelésállomány csökkenése miatt hatalmas leépítésbe kezd, 350 embert, a cég teljes állományának felét küldik el. A tavaly még rekorderedményt elérő, lényegében csak az államnak dolgozó cég nehézségeit az alvállalkozókon keresztül ennél lényegesen több ember szenvedi majd meg.
Csoportos létszám-leépítési szándékot jelentett be a Közgép Zrt. az illetékes munkaügyi központnál. A társaság az építőipar beruházásállományának drasztikus visszaesése miatt 350 dolgozójától kényszerül megválni – jelentette be a 2010-es kormányváltás után a közbeszerzéseket sorra nyerő és hatalmasra növő társaság. A csoportos létszámleépítés Simicska Lajos cégének minden második alkalmazottját, 283 szellemi foglalkozású és 67 fizikai dolgozót érint.
„A létszámcsökkentés azért vált elkerülhetetlenné, mert a hazai mélyépítő piac jelentősen csökkenő beruházásállománya miatt lehetetlen a korábbi évekhez hasonló volumenű megrendelésekhez jutni” – fogalmaz a társaság, amely leszögezi, hogy a folyamat kapcsán jogszerűen járnak majd el, a dolgozóiknak kifizetnek minden törvényes járandóságot, és a történtektől függetlenül a cég valamennyi megbízását és szerződéses kötelezettségét teljesíti.
Az Orbán–Simicska-háború idén februárban csúcsosodott ki, amikor Simicska Lajos trágár szavakkal minősítette Orbán Viktort, majd egy interjúban ügynökmúlttal vádolta meg. Azóta bezáródtak a kormányzati csapok, s politikai döntések születnek arról, hogy miként lehet Simicska Lajos cégeit távol tartani a közpénzektől. A cég azonban jelenleg még 48 állami beruházásban vesz részt, a szakma számításai szerint 2016-2017-ig van munkája. A 2014–2020 közötti uniós költségvetési ciklus forrásaiból ezt követően aligha jut megrendeléshez, aztán pedig az unió várhatóan nem finanszíroz olyan infrastrukturális fejlesztéseket, amelyekben a Közgép eddig nagyon sokat keresett.