Simicska dühösen néz a partról

Úgy tűnik, kikötőt kizárólag Mészáros Lőrinc és szövetségei tudnak építeni ma Magyarországon. Hiába csinálta volna a Közgép 250 millióval kevesebbért, a győr-gönyűi kikötő fejlesztésére legalábbis csak a felcsúti polgármester cége, a Mészáros és Mészáros Kft., az A-HÍD Zrt., valamint Swietelsky Vasúttechnika Kft. hármasának konzorciuma adott olyan ajánlatot, amely megfelelt a közbeszerzést kiíró Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság elvárásainak.

A beruházás gazdájának megbízásából dolgozó Első Magyar Közbeszerzési Tanácsadó Zrt. csütörtökön postázta a győr-gönyűi kikötő közbeszerzési eljárásának eredményét.

Mészáros Lőrinc és Orbán Viktor miniszterelnök a lelátón. Páholyból
Mészáros Lőrinc és Orbán Viktor miniszterelnök a lelátón. Páholyból
Reviczky Zsolt / Népszabadság

Ebből kiderül, a Mészáros Lőrinc szerepvállalásával megalakult, egyedüli érvényes ajánlatot adó Kikötő Konzorcium 6,89 milliárd forintért építheti meg mindazt, amit a legolcsóbban vállalkozó Közgép csapata 6,67 milliárd forintért megcsinált volna. A majd negyedmilliárdos árelőny azért nem volt elég Simicska Lajos cégének győzelméhez, mert a kiíró öt érvénytelenségi okot is kibetűzött ajánlatában. És noha a Közgép jogorvoslati kérelme nyomán vizsgálódó Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) a kifogásolt ötből négy pontot nem tartott elég alaposnak, a megmaradt egyedülire hivatkozva nem csak a kikötőépítésből zárták ki a céget. Ennél kellemetlenebb, hogy a társaságot egy szerb alvállalkozója hajóinak fedett fedélzet-méreteire vonatkozó, hibás adataira hivatkozva, hamis adatszolgáltatással vádolták meg, és három évre kizárták a közbeszerzésekből.

Utóbbiról alighanem a bíróság mondja majd ki a végső szót, mindenesetre a gázkészülékek szerelésétől indulva a mélyépítés tudományában elmélyedő felcsúti polgármester-vállalkozó és emberei mostanra jártasságot szerezhettek a vízügyi tudományokban is. A tudás akkora, hogy nem csak Simicska Lajos, de minden más, a győr-gönyűi kikötő építésére jelentkező cég elvérzett mellette. Még a kormány új kedvenceként számon tartott Duna Aszfalt is dicstelenül kényszerült elkullogni.

Még egy új kedvencnek is el kellett kullognia, a régit pedig három évre kizárták
Még egy új kedvencnek is el kellett kullognia, a régit pedig három évre kizárták
Reviczky Zsolt / Népszabadság

A 7,3 milliárd forintos ajánlattal pályázó céget a nem megfelelő hiánypótlásra hivatkozva zárták ki. A kiíró a többi között 350 méter vasbetonlemezes burkolt vágány építését tekintette alkalmassági követelménynek, ám csak 300 méter építéséről kapott papírt. De a kizáráshoz vezető problémák sorában akadt még hibás dátum feltüntetés, nem az előírtnak megfelelő árfolyamon átszámított összeg, elmulasztott hiánypótlás, illetve nem cégszerűen benyújtott igazolás.

Kiejtették a Strabag MML Kft. csapatát is. A 7,1 milliárdos áron vállalkozó cég ajánlatát szintén a nem megfelelő hiánypótlásra hivatkozva száműzték a kikötőből. A kizárás okai között említették például, hogy a pályázó kapacitást biztosítóként megjelölt partnereit nem találták a nyilvántartásokban. De számított az is, hogy az egyik partner a kamarai hozzájárulását nem fizette be időben.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.