galéria megtekintése

„Ez egy újabb szög a BKV koporsójába”

1 komment


Szalai Anna

Lassan összeérnek a szálak az M3-as metró buszpótlása ügyében. A BKV igazgatósága pénteken tűzte napirendre az óbudai buszgarázs bezáratását, hogy azután sietve elnapolja az ügyet. Vélhetőleg megvárják vele a buszpótlás szolgáltatói tenderén induló pályázat lezárását.

A buszpótlásra vállalkozó, de saját telephellyel Budapesten nem rendelkező szolgáltatónak ugyanis nagy könnyebbséget jelentene egy rögtön bérbe vehető telephely. Főként, ha karbantartókat is kaphatna hozzá. Az óbudai garázsban a hét elején tartott munkásgyűlésen legalábbis azt ígérték a dolgozóknak, hogy megmarad a munkájuk.

Mint emlékezhetünk, a politikai hátszele miatt esélyesnek tartott, frissen alapított Budapest Busz  Zrt. már meg is kereste a BKV Zrt. vezérigazgatóját az együttműködés formájára és keretére vonatkozó tárgyalásokat kezdeményezve. Az idén május végén alapított Budapest Busz Zrt.-t birtokló Trans-Tour-cégeket eredetileg a Nyíregyháza–Gávavencsellő útvonalon való személyszállításra hozták létre. Most bővítenék a portfóliót. (A cég mögött többen is Rogán Antal kabinetminisztert, illetve Habony Árpád miniszterelnök informális tanácsadóját sejtik.)

A BKV menedzsmentjéből származó információnk szerint a főváros közlekedési cége az elmúlt hónapok eseményei után már csak abban bízik, hogy ezt-azt legalább bérbe adhat a győztesnek. Ilyen lehet az óbudai garázs is. Bár a közbeszerzési eljárásra meghívott cégek némelyikének már van saját telephelye a fővárosban. A Volánbusznak és a VT-Arrivának kettő is. Így a bezáratásról szóló döntéssel érdemes megvárni a tender végét.

 

A BKV hat járműtelepe közül kettőre már korábban lakat került. Az újabb bezáratás ötlete két évvel ezelőtt merült fel, s végül azért döntöttek az óbudai mellett, mert a négy meghirdetett buszgarázs közül csak erre érkezett valódi ajánlat. Az erről szóló előterjesztés februárban került az igazgatóság elé, de a közelgő metrópótlás miatt elhalasztották a döntést. A garázsban „alvó” 150 buszt a többi telephelyre osztják szét. Azok helyére pont beférne a metrópótláshoz szükséges másfél száz jármű. A bezárással egyébként évente csaknem félmilliárdot takarítana meg a BKV.

A politikai hátszéllel érkező cégnek kapóra jönne az óbudai garázs
Beliczay László / MTI

– Az óbudai buszgarázs bezárása egy újabb szög a BKV koporsójába – vélekedett Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke, aki felidézte, hogy 1968-ban a rivalizáló busz-, villamos- és HÉV-üzem összevonásával hozták létre a BKV-t, amibe később a metrókat is integrálták. Most ugyanennek a folyamatnak lehetünk tanúi, csak éppen visszafelé. A buszvonalak kiszervezésével már évekkel ezelőtt megkezdődött a buszágazat leválasztása, novembertől kiválik a HÉV. (Az uniós­ tárgyalásokon felmerült az 3-as metró koncesszióba adása is.) Már csak az a kérdés, mit hagynak meg a BKV-nak. A cég szétverésére több demonstrá­ción is felhívtuk a figyelmet, de sajnos nem sikerült a cég szakszervezeteit egységbe kovácsolva valódi ellenállást kifejtenünk – ismerte el a szakszervezeti vezető.

Nemes Gábor egyébként már februárban felvetette: a metrópótlás és a garázsok ügye úgy találkozhat, hogy az új buszokat más cég veheti meg a BKV helyett és rögvest megkaphatják hozzá az óbudai autóbuszgarázst is.

Kapcsolódó cikkek

Valaki jól jár, de az nem a főváros és a BKV lesz

A kormány kizárta a BKV-t a metrópótlásból, lapunk információi szerint a hat pályázó viszont szívesen társulna a céggel.

Több száz buszsofőr hiányzik Budapesten, traktorosok ülhetnek a helyükre

Nem csak az a kérdés, hogy milyen buszokkal pótolnák az M3-as metró szerelvényeit a felújítás idején, hanem az is: ki vezetné a járműveket? Pillanatnyilag ugyanis sofőr sincs elég.

Hatalmas a döbbenet, aláírásokat gyűjtenek a BKV-sofőr brutális megverése után

Aláírásgyűjtésbe kezdenek az első ajtózás beszüntetéséért a buszsofőrök egyik társuk tegnapi súlyos bántalmazása után.

Szolgálati lakások állnak a HÉV átadásának útjában

Több mint negyven, BKV-s szolgálati lakásban élő nagycsalád lakhatása vált bizonytalanná a HÉV-üzletág kiválása miatt.

BKV: Ez nem sufnituning, hanem a legtöbb, ami kihozható

.

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.