Lassan összeérnek a szálak az M3-as metró buszpótlása ügyében. A BKV igazgatósága pénteken tűzte napirendre az óbudai buszgarázs bezáratását, hogy azután sietve elnapolja az ügyet. Vélhetőleg megvárják vele a buszpótlás szolgáltatói tenderén induló pályázat lezárását.
A buszpótlásra vállalkozó, de saját telephellyel Budapesten nem rendelkező szolgáltatónak ugyanis nagy könnyebbséget jelentene egy rögtön bérbe vehető telephely. Főként, ha karbantartókat is kaphatna hozzá. Az óbudai garázsban a hét elején tartott munkásgyűlésen legalábbis azt ígérték a dolgozóknak, hogy megmarad a munkájuk.
Mint emlékezhetünk, a politikai hátszele miatt esélyesnek tartott, frissen alapított Budapest Busz Zrt. már meg is kereste a BKV Zrt. vezérigazgatóját az együttműködés formájára és keretére vonatkozó tárgyalásokat kezdeményezve. Az idén május végén alapított Budapest Busz Zrt.-t birtokló Trans-Tour-cégeket eredetileg a Nyíregyháza–Gávavencsellő útvonalon való személyszállításra hozták létre. Most bővítenék a portfóliót. (A cég mögött többen is Rogán Antal kabinetminisztert, illetve Habony Árpád miniszterelnök informális tanácsadóját sejtik.)
A BKV menedzsmentjéből származó információnk szerint a főváros közlekedési cége az elmúlt hónapok eseményei után már csak abban bízik, hogy ezt-azt legalább bérbe adhat a győztesnek. Ilyen lehet az óbudai garázs is. Bár a közbeszerzési eljárásra meghívott cégek némelyikének már van saját telephelye a fővárosban. A Volánbusznak és a VT-Arrivának kettő is. Így a bezáratásról szóló döntéssel érdemes megvárni a tender végét.