Legalább annyira komikus, amennyire súlyos következményekkel járhat a sportszektorban, ha oly módon változik a reklámadó szabályozása, ahogyan azt Lázár János előrevetítette. Ha úgy lesz, fizethet a labdarúgó NB II-ben szereplő Csákvár éppúgy, mint a Miskolci Jegesmedvék hokicsapata. Ezenkívül kulturális és sportesemények sora utalhatná a sarcot.
Felfoghatatlan zavart és jelentős versenyhátrányt okozhat a magyar sportszektornak, ha a reklámadót egykulcsossá alakítanák. Lázár János tárcavezető az RTL Klubbal folytatott egyeztetések után, uniós kifogásokra hivatkozva vetítette előre, hogy módosíthatják a vonatkozó jogszabályt. A politikus egykulcsos verzióról, valamint az osztrák példáról beszélt. (A szomszédos országban öt százalék a teher.)
Ez is a reklám helye. Az FTC stadionja Banczik Róbert / Népszabadság |
Ha ez a változat valósul meg, akkor az NB II-es Csákvár futballcsapata éppúgy fizethet, mint a Miskolci Jegesmedvék hokicsapata. (Az amatőröket és a sportszövetségeket egy korábbi módosítással már mentesítették.) Nem szólva arról: lényegében minden sport- és kulturális esemény szervezőjének utalnia kell majd az államkasszába, mert szinte mindannyian tesznek közzé reklámot. A hőlégballon-Európa-bajnokságon részt vevő „járműveken” látható feliratokból származó bevételek elméletileg éppúgy adókötelesek, mint a mezekre nyomtatott hirdetések.