A Google minden év végén közzéteszi, hogy mit kerestek legtöbben az interneten. És hiába, hogy minden ilyen lista esetleges, a végeredmény mindenképpen fontos információ arról, mi érdekelte a kulturális intézmények és események közül leginkább az embereket.
A Google a leggyakrabban használt kereső a világon, még magyar szó is alakult a nevéből: aki információhoz szeretne jutni valamiről az interneten, azt mondja: „kiguglizza”, amit tudni akar. S miközben a felhasználók adatok után kutatnak a szolgáltatásával, a nagy amerikai cég az ő tevékenységükről gyűjt adatokat, mégpedig külön véve a magyarországi számítógépekről indított kereséseket. Az év végén aztán listákat tesz közzé, amelyek érdekes következtetésekre adnak lehetőséget. Mert hiába, hogy esetleges keresésekből áll össze minden ilyen lista, a végeredmény mindenképpen fontos információ arról, mi érdekelte a kulturális intézmények és események közül leginkább az embereket.
A kulturális kereséseket kétféleképpen mutatják be, a „legtöbb keresés” listáján a keresettség szerinti abszolút sorrendet állapítja meg, a „legfelkapottabb” listán pedig az előző évihez képest elért legnagyobb növekedés alapján kialakult sorrendet mutatja be.
A második legtöbbet keresett előadás: a 2015 áprilisában bemutatott Faust a Katona József Színházban Táborosi András |