Egy ideje arról ábrándozom, milyen jó lenne részt venni Sáry László kreatív zenei gyakorlatán. (A gyakorlatokhoz nincs szükség különösebb zenei előképzettségre.)
Játékosság és improvizáció vibrál az ütemhez kötött zene körül
A kisvárdai határon túli színházak fesztiválján évekig vágyakozva hallgattam, milyen gyakorlatokat ad, hogyan zenél együtt fiatal színészekkel. Ennek ellentmondani látszik, hogy mikor megnéztem a Remek hang a futkosásban című maladypes előadást, kicsit örültem, hogy csak felvételről látom. Nem bírom az interaktív színházat, ha a nézőt vegzálják – azaz ha én vagyok a kipécézett néző.
Mindeközben élőben mégis teljesen más ez a „Félig komoly opera", amelynek 2015-ös bemutatójával Balázs Zoltán és a Maladype Színház a zeneszerző 75. születésnapját ünnepelte. Weöres Sándor Téma és variációk című költeményére írt művét először a Katona József Színház fiataljai játszották 2004-ben. De nem véletlen, hogy a Maladype is bemutatta.
Sáry és Balázs a társulat első időszakában rengeteget dolgozott együtt a Bolondok iskolája-, a Négerek- és az Empedoklész-előadáson. Volt közös Weöres-bemutatójuk is 2003-ban, a Theomachia színpadi adaptációja a Bárkán, Béres Ilonával a főszerepben.