Az igazgató diplomatikus választ adott arra, hogy mikortól várható új Mercedes modell gyártása Kecskeméten, mondván, a termékválaszték bővítése attól is függ, hogy a többi gyártelep közül melyiket választja majd a konszern vezetése. Természetesen Kecskemét is esélyes, a város egyébként is jó úton halad afelé, hogy autóipari centrummá váljon – tette hozzá Geier. A termékválaszték bővítéséről egyébként a napokban dönt a stuttgarti vezetés.
Információink szerint ráncfelvarráson esik át a Kecskeméten gyártott Mercedes B osztály: elöl és hátul is divatosabb lámpákat kap, és a fényszórók alatti köténylemez fazonját is felfrissítik. Nagyobb horderejű hír, hogy a nyáron megkezdik az októberi párizsi autószalonon bemutatandó sportos CLA kombi, vagyis a Shooting Brake modell gyártását, melynek 45 AMG változatát már közúton is tesztelik, igaz, a premierig még erősen álcázott formában. Az igazgató elmondta még, hogy ötmillió eurós beruházással elkészült a szerszámüzemük, amely német gyáraknak is dolgozik. Jelenleg huszonöt magyarországi beszállító partnerük van, ők nemcsak a Kecskeméten, hanem a németországi Ratstattban és Sindelfingenben készülő autókhoz is készítenek alkatrészeket.
A magyar piacon is jól teljesít a márka: Ingo Fröhlich, az értékesítő Mercedes-Benz Hungária ügyvezetője elmondta, hogy négy év alatt megduplázódtak az eladások, ami tavaly 1600 autót és 27 százalékos növekedést jelentett. Minden negyedik Mercedes „Made in Kecskemét” jelzéssel kelt el, sokan éppen ezért választják ezt a modellt. Tavaly 184 Mercedes buszt helyeztek forgalomba Magyarországon, és Kecskeméten működik a világ legnagyobb, 25 darabos hibridbusz-flottája. A Magyarországon futó 55 ezer Mercedes átlagkora 14 év.
A hazai autóipar jól húz: a három itteni autó- és a két motorgyár közvetlenül húszezer embert foglalkoztat, a 620 járműipari beszállító cégnél pedig több mint százezren dolgoznak. Az ágazat adja a magyar GDP, valamint az export ötödét. A bővítéseknek és a korábbi beruházások felpörgetésének köszönhetően idén és jövőre is nő ez az arány, mert az új gyárakban nemcsak a szalagok sebességét, hanem a műszakok számát is növelik.
Nem kevésbé jelentős az autógyárak szerepe az oktatás megreformálásában. Ez részben kényszer is, hiszen már rég nincs elég szakképzett munkaerő Magyarországon. A Suzuki részben szlovákiai dolgozók alkalmazásával oldja meg a problémát, az Audi és a Mercedes a duális képzésben való részvétellel segíti a közép- és felsőfokú végzettségű szakembergárda pótlását. Kecskeméten nem csak felsőfokú képzés folyik, eddig 250 szakmunkás végzett, nekik állást is ajánlottak.
Az új igazgató elégedett a kollektíva hozzáállásával, bár – az elmúlt napok sorozatos bombariadóit felidézve – megjegyezte, hogy kivételek mindig vannak. Megelőzésképpen fokozott biztonsági ellenőrzést vezettek be rendőrségi szakértők bevonásával. Ennek a költségét a gyár állja, nagyságrendekkel nagyobb kiesést okoz ugyanis a kényszerleállás, mert egy műszakban 180 Mercedest tudnának legyártani.