A két cég között is mutatkoznak azonban eltérések, ez pedig még kemény harchoz vezethet közöttük a jövőben. A Facebookhoz viszonylag könnyű csatlakozni, az Apple iOS esetén ez egy kicsit bonyolultabb. Utóbbinál problémát jelent az alkalmazásokra épülő szisztéma is. Hiába a viszonylag sok lehetséges felhasználók, ha az átlag Apple-tulajdonos alig néhány appot használ ténylegesen. Ezzel szemben a Facebook és a Snapchat látogatói elkötelezettek, többször visszatérnek az oldalra, ahol aztán sok időt töltenek. Előbbi az elmúlt hónapokban átvette a Google helyét, mint a legfontosabb tartalomforrás.
|
A kiadók jobban megismerhetik a olvasóközönségüket Damir Sagolj / Reuters |
A közösségi oldalak személyessége, egyedi jellege pedig megvalósította azt, amivel a kiadók régóta próbálkoznak, lehetővé teszi a személyre szabott tartalomszolgáltatást. Segítségükkel a kiadók jobban megismerhetik a olvasóközönségüket, így célzott ajánlatokkal állhatnak elő. A modell sikerességét a Spotify és a Netflix bizonyította a szórakoztatóiparban. Azonban ez a módszer sem garantálja a sikert. A Google hasonló próbálkozása, a Google Reader 2013-ban szűnt meg.
A kattintásvadászat közben a hagyományos sajtó hajlamos mindent a tartalomgenerálásnak alávetni, megfeledkezni az egyik legegyedibb tulajdonságáról, a minőségi anyagok készítéséről. A tartalomgyártás területén szinte törvényszerűen alulmaradnak, hisz olyan szereplőkkel kell versenyezniük, mint a BuzzFeed, amely sokkal nagyobb tapasztalattal rendelkezik ebben.
|
Az online tartalomgyártásban nehez a Buzzfeeddel versenyezni, de a minőségi, hosszabb terjedelmű újságírásra is szükség van Brendan McDermid / Reuters |
A számok azt mutatják, hogy a szakmai közönséget megcélzó kiadók jobban teljesítenek. A Financial Times például 2014-ben 21 százalékkal növelte előfizetőinek arányát és ezzel a bevételeit is. A neves gazdasági lap híreit azért olvassák, mert azok fontos információt hordoznak az olvasó számukra, nem pedig azért mert a neten barangolóva beléjük botlott. Ez pedig hűséges és elkötelezett közönséget teremt a lapnak.
A fentiek alapján a Guardian szerint a minőségi, hosszabb terjedelmű újságírásra is szükség van az új internetes közegben is. Cserébe a kiadóknak lehetőségük nyílik, hogy a közösségi oldalakat felhasználják a gyorsabb és hatékonyabb tartalomszolgáltatásra.