Ha az autó szélvédőjére vagy akár a szemüvegre rá lehet vetíteni a kiterjesztett valóság (augmented reality, AR) képi és szöveges információit, akkor miért ne lehetne ugyanezt megtenni egy „okoskontaktlencsével"? A kérdés korántsem költői: a Samsung idevágó szabadalmát a közelmúltban jegyezték be.
Akár tetszik ez a felhasználóknak, akár nem, az IT-iparág közeljövőjét a virtuális és a kiterjesztett valóság, illetve a mesterséges intelligencia fogja meghatározni. Ez optimális esetben ugyanúgy sokkal több tudást és információt jelent majd, mint az internet elterjedése idején (rosszabb esetben pedig valami egész mást), mindenesetre a gyártók láthatóan idecsoportosítják a tétjeiket, a fejlesztési és a marketing-erőforrásokat is beleértve.
Lencse az ujjbegyen |
Ami a cikkünk szűkebben vett tárgyát, az AR-t illeti, itt a különféle sisakok és szemüvegek után tényleg a kontaktlencse lehet az egyik logikus lépés: a Google már 2014-ben bejelentette az okoskontaktlencse működőképes prototípusát, és azt ígérte, hogy öt éven belül piaci termék lesz belőle – jó hír az okoslencsével szimpatizálóknak, hogy azóta is tartja a 2019-es dátumot, legalábbis szóban –, sőt a 2018-as premiert sem zárja ki, ami azt jelenti, hogy a cég már a prototípus tesztelésénél tarthat.