Itt a sokkal fényesebb és kontrasztosabb Dolby Vision.
Új tévéforradalomról, a lapos tévék képalkotási technológiájának evolúciós ugrásáról írnak a nemzetközi technológiai fórumok a Dolby Vision tévék prototípusának megjelenése kapcsán. A készülék nem a pixelek, hanem a fényerő és a kontraszt frontján támad. A változás kétségkívül látványos, időközben azonban a tévézés elindult egy olyan irányba, ahol a képminőség egyáltalán nem számít perdöntőnek.
A Dolby Visiont még az év elején, a Las Vegas-i CES-en mutatták be, és kétségtelen, hogy nem szólt igazán nagyot. Hogy most mégis ezzel van tele a szaksajtó, az leginkább a prototípus megjelenésének köszönhető, immár ugyanis a „civilek” számára is nyilvánvaló, hogy ez a készülék olyasmire képes, amire a korábbiak nem. A főként a hangtechnikai megoldásairól ismert Dolby Laboratories készülékén sokkal szebb a kép, mint bármelyik másikon, annak ellenére, hogy a felbontása az eddigi csúcsot jelentő 4K-hoz (más néven ultra HD-hez) képest nem nőtt.
A Gizmodo – akinek a tesztelői először barátkozhattak meg közelről az újdonsággal – egy komplett képalkotás-történeti hátteret is rajzolt a bemutató köré. Ebből kiderül, hogy a mozik projektorai nagyjából 48 nitet (a fényerő mértékegysége) tudnak, a katódsugaras (CRT) és a lapos tévék százat, a legkorszerűbb LCD-panelek pedig talán 500-at, a Dolby Vision viszont négyezret. Szintén nagyot léptek előre a kontraszt terén: ezt a nehezen definiálható jellemzőt általában a legsötétebb és a legvilágosabb képpont fényessége közötti különbségként szokták leírni.