A valós idejű, streaming videoátvitel már majdnem egy szinten áll a hagyományos tévénézéssel: a fogyasztók 75 százaléka néz streamelt tartalmat, míg 73 százalékuk figyel műsorrend szerinti adást hetente többször – olvasható az Ericsson ConsumerLab éves tv- és médiajelentésének legújabb kiadásában. Ráadásul a streaming feljövőben, a lineáris tévézés pedig visszaesőben van.
A streaming olyan adatátviteli technika, amely különféle médiatartalmak gyors továbbítását, letöltését teszi lehetővé az interneten keresztül valós időben. A technológia fejlődése és az ezzel generált felhasználói magatartásváltás továbbra is jelentős hatással van a televíziós és médiaiparágra, a régi formátumok és üzleti modellek elavulnak, és helyet adnak javuló minőségű, személyre szabott szórakoztatásnak – üzeni a 23 országban több mint 23 ezer emberrel készített online interjúkon alapuló, immár ötödik éve közzétett eredménysor.
Az okostelefonokon és a táblagépeken megtekintett tartalomra fordított időmennyiség évről évre intenzíven növekszik – olvasható a jelentésben, ami arra is felhívta a figyelmet, hogy majdnem minden ötödik néző (19 százalék) kész fizetni azért, hogy bármilyen eszközön elérhesse kedvenc tartalmait. Ez 25 százalékos bővülést jelent mindössze két év alatt. Emellett egyre többen tekintik a hagyományos műsorsugárzást és a fizetős tévécsatornákat „tartalomraktáraknak”, amelyekből a digitális videorögzítőjük segítségével későbbi megtekintésre válogathatják ki a műsorokat.
A digitális videorögzítési funkciók elősegítik a „maratonszerű” sorozatnézés növekedését, amely a tévésorozatok és többrészes mozifilmek egy csomagban való kiadásával kezdődött, és éles kontrasztban van a hagyományos televíziózási élménnyel, amikor egy kedvenc műsor minden új epizódjára egy hetet kellett várni.