Tömegesen viszik vissza garanciális időn belül az okostelefonokat világszerte azzal, hogy elromlottak. Eközben csak a túl sok rájuk telepített alkalmazástól „döglöttek ki”. Persze a készülékgyártók is felelősek, hiszen a tervezésnél jobban figyelembe vehetnék az emberi viselkedést is...
Szeretjük habzsolni az élvezeteket, még ha ez appok tömegében nyilvánul is meg. A Blancco Technology Group legutóbbi globális felmérése két jókora meglepetéssel szolgált. Először is kiderült, hogy mindenütt óriási a garanciális cserére vagy javításra visszavitt okostelefonok aránya, bár ezek jó részének semmi baja, csupán túl sok, párhuzamosan futó alkalmazással terhelték meg a mobilt, mely nem bírta a strapát.
A 2015 utolsó negyedévéből származó adatok szerint az „elromlott” telefonok 85 százaléka Android, 15 százalékuk IPhone. Az androidos csoporton belül a hibák 27 százalékáért a (messze legnagyobb gyártó) Samsung, 21-százalékáért a Lenovo, 18 százalékáért a Motorola, 11 százalékért a Xiaomi, míg 8 százalékáért az Asus a felelős.
Az alkatrészek közül legtöbbször a kamerát, az érintőképernyőt, az akkumulátort, a mikrofont, végül a telefon általános teljesítményét hibáztatják. Az is a hibák gyakori forrása, hogy a felhasználók a kelleténél ritkábban frissítik az alkalmazásokat, illetve a telefon operációs rendszerét, de sok alkalmazást eleve kellő körültekintés nélkül terveztek meg. Sok alkalmazásnak például saját hangbeállítása van, és ha a mikrofonnal akad gond, gyakran nem a hardver a hibás, hanem az egyik app helytelen használata vagy beállítása a ludas.