galéria megtekintése

Michelisz: Lesznek küzdelmek a színfalak mögött, amelyeket meg kell vívni

0 komment


Ábrahám Ambrus

Mindig is erre a helyzetre vágytam! Arra, hogy egyenlő feltételek mellett küzdjek meg a világ legjobbjai­val. A Honda gyári pilótájaként ez a lehetőség valóra vált az idén. Házon belül biztosan, hiszen két klasszis, a régebben túraautó-világbajnoki címet nyerő Robert Huff, valamint a korábbi Forma–1-es versenyző Tiago Monteiro a csapattársam – reagált arra a felvetésünkre Michelisz Norbert, hogy erősebb nyomás alatt van-e, mióta a japán autóipari óriás gyári szerződést kínált. – Nyilván nagyobb lesz a presszió rajtam a jövő hónap elején Franciaországban kezdődő vb-sorozaton, de ez a végcélhoz, a bajnoki címhez vezető út elengedhetetlen állomása.

Gyári menő
Forrás: Honda Racing

Az autósportot szemlélve az látszik, hogy ebben a közegben az ember csak magára számíthat. A kívülálló számára úgy tetszik: a politika, a sportpolitika része a sikerhez vezető útnak. Michelisz erre azt mondta: mindenekelőtt az számít, hogy az ­első öt hely valamelyikét elérje. Ezen túl a lehető leggyorsabban meg akarja tanulni, hogyan tud győztesként kikeveredni az egyéb játszmákból.

 

– Nem kell semmi rosszra gondolni, de vannak, s lesznek olyan küzdelmek a színfalak mögött, amelyeket meg kell vívni, s az embernek ki kell állnia a saját érdekei mellett – tette hozzá. Egyúttal hangsúlyozta: – Nincs szándékomban a pályán kívül is magam alá gyűrni a másikat, a futamon viszont úgy kell viselkednem, hogy az idén kijelöljem a saját territóriumomat, tudják a társak, hol vagyok én, és hol vannak ők.  Ehhez kapcsolódva megemlítette: gyári versenyzőként tudja az ember, hogy ha a helyzet úgy kívánja, a bajnokságban előnyösebb pozícióban lévő csapattársa érdekében be kell állnia a sorba. Az éremnek azonban két oldala van, s ha Michelisz lesz kedvezőbb pozícióban, akkor elvárja ezt az együttműködést a többiektől is.

Az előzőek ellenére nem csak politika és személytelen küzdelem a gyári versenyző élete. Elég az hozzá, hogy az 5-ös számú autó körül kizárólag a mellé rendelt, saját szerelői tüsténkednek majd futamról futamra. Nem lesz rotáció vagy csere a Honda emberei között, a magyar pilóta ugyanazokkal a szerelőkkel és mérnökkel dolgozik majd a teljes évad folyamán; velük igyekszik baráti kapcsolatot kiépíteni. E bizalmi viszonyt azonban nem lehet csak a versenyhétvégéken megalapozni.

A Hungaroringre kitérve megjegyezte: nagyon furcsa lesz azt a ­Zengő Motorsportos Hondát a pályán látni, amelyet tavaly még ­maga vezetett. – Nem tudom, mennyi időbe telik, amíg ezt a felállást megszokom – mondta. Abban bízik, vissza tud adni valamit mindabból, amit a csapattól kapott, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben utat adna a zengős Hondának, és rosszul érezné magát, ha efféle segítséget kapna honfitársaitól.

Arra a kérdésünkre, hogy van-e átfedés a Honda két programja, a túraautós és a Forma–1-es projekt között, annyit mondott, hogy mindkét sorozat erőforrásait ugyanabban a központban, a Honda R & D-nél fejlesztik. Reméli, a Forma–1-es kutatások során elért eredmények neki is segítenek majd, több részletet azonban erről nem mondott. ­Talán ennek, talán másnak köszönhető, de a túraautó-világbajnokságnak a napokban véget ért Róma melletti kollektív tesztjén – a magyar pilóta beszámolója szerint – a Citroënnel szembeni körönkénti hátrányukat a tavalyi egy másodpercről 0,4-0,5-re csökkentették.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.