– Nem kell semmi rosszra gondolni, de vannak, s lesznek olyan küzdelmek a színfalak mögött, amelyeket meg kell vívni, s az embernek ki kell állnia a saját érdekei mellett – tette hozzá. Egyúttal hangsúlyozta: – Nincs szándékomban a pályán kívül is magam alá gyűrni a másikat, a futamon viszont úgy kell viselkednem, hogy az idén kijelöljem a saját territóriumomat, tudják a társak, hol vagyok én, és hol vannak ők. Ehhez kapcsolódva megemlítette: gyári versenyzőként tudja az ember, hogy ha a helyzet úgy kívánja, a bajnokságban előnyösebb pozícióban lévő csapattársa érdekében be kell állnia a sorba. Az éremnek azonban két oldala van, s ha Michelisz lesz kedvezőbb pozícióban, akkor elvárja ezt az együttműködést a többiektől is.
Az előzőek ellenére nem csak politika és személytelen küzdelem a gyári versenyző élete. Elég az hozzá, hogy az 5-ös számú autó körül kizárólag a mellé rendelt, saját szerelői tüsténkednek majd futamról futamra. Nem lesz rotáció vagy csere a Honda emberei között, a magyar pilóta ugyanazokkal a szerelőkkel és mérnökkel dolgozik majd a teljes évad folyamán; velük igyekszik baráti kapcsolatot kiépíteni. E bizalmi viszonyt azonban nem lehet csak a versenyhétvégéken megalapozni.
A Hungaroringre kitérve megjegyezte: nagyon furcsa lesz azt a Zengő Motorsportos Hondát a pályán látni, amelyet tavaly még maga vezetett. – Nem tudom, mennyi időbe telik, amíg ezt a felállást megszokom – mondta. Abban bízik, vissza tud adni valamit mindabból, amit a csapattól kapott, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben utat adna a zengős Hondának, és rosszul érezné magát, ha efféle segítséget kapna honfitársaitól.
Arra a kérdésünkre, hogy van-e átfedés a Honda két programja, a túraautós és a Forma–1-es projekt között, annyit mondott, hogy mindkét sorozat erőforrásait ugyanabban a központban, a Honda R & D-nél fejlesztik. Reméli, a Forma–1-es kutatások során elért eredmények neki is segítenek majd, több részletet azonban erről nem mondott. Talán ennek, talán másnak köszönhető, de a túraautó-világbajnokságnak a napokban véget ért Róma melletti kollektív tesztjén – a magyar pilóta beszámolója szerint – a Citroënnel szembeni körönkénti hátrányukat a tavalyi egy másodpercről 0,4-0,5-re csökkentették.