Ránk virradt a nap, amelyen Magyarország lakosságának jelentős hányada azt nézi főműsoridőben, hogy egy maroknyi ember a gőzölgő trágyában turkál, méghozzá puszta kézzel. Az RTL Klub legújabb szuperprodukciója, a századelőt idéző szlovéniai birtokon forgó Farm nem csak a lecsóba csap bele: a tizenkét beköltöző beugró feladatként egy hatalmas trágyarakásban keresi a kamrakulcsot. A kulcs meglesz, a koncepció kissé zötyög, de akár valami szórakoztató is kisülhet belőle: egyelőre szabad a gazda.
Az ilyen típusú műsorok kétféle embert vonzanak: azokat, akik maguk is a tyúkokkal kelnek-fekszenek, és nem nyavalyognak, hogy ganézással kell kezdeni a napot. Ők szörnyülködéssel töltik a műsoridőt, hiszen képtelenek megérteni, hogyan maradhatnak életben emberek, akik nem tudják tisztességesen megfogni a baltát. Nekik a szerkesztők olyan remek bemutatkozó mondatokat vágtak be, mint például: egyszer etettem tyúkot, azt is nyúltáppal. Szinte hallom a felháborodott üvöltést a tévé előtt, mit keresel itt, te, mint a rossz helyre tévedt Fradi-szurkoló a Szusza Ferenc stadion kapuja mögött. Van az a pénz, mint tudjuk, s az első pillantásra is kiderül: a beköltözők legtöbbjének annyi köze van a tehénfejéshez, mint nekem a kvantummechanikához, csak hát van egy réteg Magyarországon, amelyik akkor is dobogó szívvel állna sorba, ha hadronütköztetőt sorsolnának, a lényeg, hogy öt percre be lehet kerülni vele a médiába.
Aztán ott van a célközönség másik fele: azok, akiknek sosem esett le, miért becsapós a kakastojásos feladvány. Ők elbűvölve-szörnyülködve nézik a szereplők Robinson Crusoe-i megpróbáltatásait, és rácsodálkoznak majd, hogy a tehén farkát ajánlott lekötözni fejés közben. Néhány szereplőnek, mondjuk, a szájára is ráférne a lakat, Attila például igen erősen indít: