Moshe „Mooky” Greidinger, a Cinema City tulajdonosa tizennyolc éve nyitotta itt meg első moziját. Mára a magyar piac kilencven százalékát irányító cége Európa második legnagyobb multiplexlánca lett. A magyar filmek relatív sikertelenségéről is kérdeztük.
– Kicsit bonyolult a most létrejött mozis megacég háttere. Az átlagember mit fog ebből észrevenni?
– Ezt egyesülésnek hívják üzleti körökben: a világ második legjelentősebb mozihálózatát hoztuk létre. A hálózat kétezer vetítőhelyből áll kilenc európai országban. Az Egyesült Királyságban a brand továbbra is Cineworld, míg Kelet-Európában Cinema City maradt. A nézők ebből az üzleti tranzakcióból nem érzékelnek tulajdonképpen semmit.
– A magyar piacon a tavalyi év egyik legfurcsább anomáliája volt, amikor A majmok bolygója: Lázadás kiszorult a Cinema Citykből.
– Nyolcvanöt éve nyitottuk meg az első mozinkat, így a Cinema City igazi veteránnak számít a moziüzemeltetési piacon. Fontosak vagyunk a stúdióknak, és ők is nekünk, mivel tőlük kapjuk a sikerfilmeket. Mi, mozisok azzal építjük a piacot, hogy új helyeken nyitunk multiplexeket. Ugyanakkor, mint a legjobb családokban, lehetnek nézeteltérések. Ez volt A majmok bolygója esetében is. Mivel üzleti titokról van szó, konkrét számokat nem mondhatok, de annyit elárulhatok: mi gondoltunk egy becsült nézőszámra, mely a forgalmazó elképzeléseivel nem egyezett. Ilyen elő szokott fordulni, már meg is feledkeztünk a vitáról.