Volt olyan hónap 1964-ben, amelynek során a Hollies csak három este nem állt a színpadon. Az együttes ugyanúgy Manchester védjegyévé vált, akár a United. Számaival 231 hetet töltött a brit sikerlistán, és hódított az Államokban is, ahol, ha kellett, nem csupán a megszólalásig, hanem az után is hasonlított a Creedence Clearwater Revivalre.
„Hollielandben minden rendben” – mondták a Hollies együttes tagjai, amikor a híres Los Angeles-i Knickerbocker Hotelbe hajtattak szállásukra. Nem sokkal korábban Allan Clarke és Graham Nash még azon csodálkozott, hogy két-három szám eljátszásáért tíz fontot kapott egy manchesteri klubban, miközben mindkettejük édesapja tizennyolc fontot keresett hetenként. Amúgy abban a Knickerbockerben töltötte mézesheteit Marilyn Monroe és Joe DiMaggio, megszállt ott Frank Sinatrától Jerry Lee Lewisig, Elvis Presley-től Stan Laurelig az amerikai művészvilág hírességeinek egész sora. Igaz, a nemzetközileg is magasan jegyzett Hollies ugyanúgy Manchester védjegyévé vált, akár a United...
Ráadásul az Államokat olyannyira meghódította, hogy legjobb felvételeit tartalmazó válogatásalbuma az amerikai nagylemezlista élére került 1967 májusában. Többszörösen ismerős dalok voltak azon, mert a Hollies gyakorta fordult befutott szerzők népszerű számai felé: legismertebb dalai közül a Stay-t Maurice Williams írta (1953-ban, tizenöt éves korában); a Just One Look-ot „Mama Soul”, azaz Doris Troy vitte sikerre először; a Here I Go Again a megannyi amerikai slágert szerző, a hatvanas években Londonba költöző Mort Shumantől származik; a Yes I Willt a Los Angeles-i Russ Titelman jegyezte. De a komponistáknak-előadóknak még véletlenül sem kellett aggódniuk amiatt, hogy a Hollies ront az eredeti darabon, mert a zenekar úgy működött, akár a tökéletes wurlitzer: akármilyen kis zseton bedobásával is a legjobb muzsika jött ki belőle.
A zenekar úgy működött, akár a tökéletes wurlitzer |