Végre egy olyan norvég vígjáték, amelyet egy kelet-európai, pardon: közép-európai is teljesen magáénak érezhet. Nem azon gurgulázik, hogy azok az északiak fene jó dolgukban egy kicsit még abszurdak is tudnak lenni, vagy hogy a nagy letisztultságba időnként egy adag karcosság is belefér. A Jön Harold! fanyar humorral, ismerős élethelyzettel dolgozik: a szomszédban megjelenő multi kíméletlenül megfojtja a negyvenéves családi vállalkozást működtető kisembert.
Björn Granath és Bjorn Sundquist |
Persze a norvég kisember családi vállalkozása sokáig a biztos polgári megélhetést és kiszámítható unalmat kölcsönzött az életének (errefelé a kiszámíthatatlanság unalma teszi mindezt). Ám jött a svéd IKEA, és a tömör fából készült, egész életre szóló bútorokat elsöpörte a lapra szerelt világ, az elegancia átmeneti kényelme. Harold világa pillanatok alatt összeomlik: beteg felesége meghal, vagyona szertefoszlik. Úgy érzi magát, mint a szemétdombra dobott flakon: könnyűnek és céltalannak. És még a halál sem megoldás, mert még nem kér belőle. Élnie kell. Valahogy.