A komphajón eredetileg 478-an tartózkodtak, ebből 422 volt az utas, 56 pedig a személyzetet alkotta. Az ANSA olasz hírügynökség szerint az utasok közül 234 görög, 54 török, 22 olasz és ugyanennyi albán, 18 német 10 svájci, 9 francia, de van néhány orosz, osztrák, brit, holland, horvát, szíriai, afgán bolgár, iraki,
továbbá két magyar állampolgár is.
Az olasz hatóságok szerint eddig 172 embert sikerült kimenekíteni a veszélyes zónából. A mentőalakulatok még sötétedés előtt be akarták fejezni a mentést, ez azonban nem sikerült, így olasz és görög helikopteres csapatok próbálják majd kimenteni a kompon ragadt embereket az éjszaka folyamán, írja a Reuters.
A fedélzeten lévőkkel egyébként felvette a kapcsolatot egy görög tévé. Elmondásuk szerint a komphajó alsó fedélzetén lévő mentőcsónakokhoz nem lehetett hozzáférni, ugyanis azon a helyen olyan nagy volt a hőség, hogy az emberek cipőtalpa is olvadni kezdett, ha arra a fedélzeti részre léptek.
A hírügynökségi jelentések szerint a délutáni órákban a szél sebessége elérte az óránkénti 90 kilométert, és nagy erővel sodorta a Norman Atlantic nevű égő hajót az "olasz csizma sarka" és Albánia közötti szoros felé. Az erős légmozgás és hullámzás ezért jelentősen lassította a mentőhelikopterek és a bajba jutott komp segítségére sietett hajók számára a mentést.
Hét hajó érkezett ugyanis a meglehetősen rossz időjárási viszonyok között zajló mentés segítéséhez. A bajba jutott kompot körbevették a hajók, hogy csökkentsék a hullámzást, és segítsék a mentőcsónakok vízre eresztését.
|
Sebesült érkezik a brindisi kórházba Ciro De Luca / Reuters |
A Mega görög tévé riportja szerint a helyszínre érkezett egy hatalmas teherszállító hajó, amely a vízre bocsátotta saját mentőcsónakjait, de a időnként négyméteres hullámok miatt nem tudott közel jutni a Norman Atlantichoz. Többen pánikba estek az égő komphajón és a tengerbe ugrottak. Olaszországból két repülőgép, egy helikopter és egy hajó indult segíteni a mentést.
Antonisz Szamarasz görög miniszterelnök folyamatosan konzultál olasz kollégájával, Matteo Renzivel, hogy "a legmagasabb szinten" koordinálják a mentési akciót.
A hajó a görögországi Patrasz kikötőjéből tartott az olaszországi Anconába, és az Othonoi görög szigettől mintegy 60 kilométerre északnyugatra adott le vészjelzést. Othonoitól északra található a térség nagyobb és jóval ismertebb szigete, Korfu.
A tűz oka egyelőre ismeretlen. Annyit azonban tudni, hogy a rakodótérben keletkezett. Mintegy 222 jármű van a hajó gyomrában. Értesülések szerint 15 teherautó olajat szállított. A lángok olyan hevesen terjednek, hogy a hajó tűzvédelmi ajtajai sem képesek már ellenállni, minden megolvadt a raktérben.