galéria megtekintése

Vége a Yahoo-nak

2 komment

NOL

A céget 4,8 milliárd dollár készpénzért megvette a Verizon – a töredékéért annak a 125 milliárdnak, amennyit a dotkomlufi idején ért. A vezérigazgató a stratégiai hibák sorozata ellenére maradhat.A Google és a Facebook nemsokára vetélytársat kap.

Egykori ára töredékéért, 4,8 milliárd dollár készpénzért az telekommunikációs óriás, a Verizon megvette a Yahoo-t – röppentette fel elsőként a hírt hétfőn a Wall Street Journal. A céggel huszonöt szolgáltatás lett a Verizoné, a Yahoo Mail mellett a Tumblr, a Flickr, a Yahoo-nak a kínai online kereskedelmi óriásban, az Alibabában lévő részesedését viszont nem érintette az ügylet. A Yahoo valamelyik szolgáltatását minden hónapban egymilliárd ember használja szerte a világon.

A 4,8 milliárd dolláros vételár a töredéke annak, amennyit a Yahoo egykor a dotkomlufi idején ért, és annak a 44 milliárdnak is, amennyit a Microsoft még 2008-ban hajlandó lett volna adni a cégért.

A Yahoo vezetését az elmúlt években rengeteg kritika érte a stratégiai hibák sorozata miatt, ennek ellenére a 2012-ben kinevezett vezérigazgató, Marissa Mayer minden valószínűség szerint marad a székében, egy, az ügyletről írt e-mailje tanúsága szerint szereti a Yahoo-t és hisz minden munkatársában.

 

A hanyatló online cégbirodalom a múlt héten 440 millió dollár veszteségről tett bejelentést 2016 második negyedévéből. Mayer akkor azt nyilatkozta, már dolgoznak „alternatív stratégiák" kialakításán. Mayert sokan bírálták a Tumblr megvásárlásáért is, amelyért a Yahoo egymilliárd dollárt adott, a mikroblog azonban vajmi kevéssé váltotta be a hozzá fűzött üzleti reményeket. Most állítólag 55 millió dolláros végkielégítést kapott volna, ha feláll a székéből, de nem fogadta el az ajánlatot.

Fotó: Robert Galbraith / Reuters

A Verizon tavaly egyébként 4,4 milliárd dollárért már megvette az internet hőskorának másik fakuló fényű csillagát, az AOL-t – és vele a két online portál, a Huffington Postot és a Techcrunch-t –, és a két cég összeolvasztására készül.

Elemzők szerint a cél borítékolhatóan egy olyan IT-óriás létrehozatala, amelyik idővel a Google és Facebook vetélytársává nőheti ki magát az online szolgáltatási és hirdetési piacon. A Google és a Facebook jelenleg mind a két területen köröket ver bármelyik másik riválisra.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.