galéria megtekintése

Beütött a világsiker, de túl nagyot robbantott a tatai kiscég

6 komment


Ábrahám Ambrus

Nem tud eleget gyártani a kerékpárversenyeken használatos karbonkerekekből egy kis tatai cég, amióta megszerezte a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) engedélyét. A Te-Ker-Ker Bt. egyetlen magyar alkatrészgyártóként csatlakozott a kerékpársport szűk elitjéhez. Impozáns terveik megvalósításához immár külső forrásra is szükségük volna.

Újabb nagy fába vágja a fejszéjét a versenykerékpárok karbonkerekei­nek gyártásával foglalkozó, tatai Te-Ker-Ker Bt. Tavaly a kerékpársport szűk elitjéhez csatlakoztak azzal, hogy a Mr. Wheel márkájú kerekeik­ T500-as változata megszerezte a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) engedélyét, így akár a műfaj csúcsának tekintett háromhetes körversenyeken – a Tour de France-on, a Giro d’Italián vagy a Vuelta a Espanán – is használhatnák azt a csapatok. Ezeken csak a UCI-teszteken megfelelt alkatrészekből épült kerékpárokkal lehet rajthoz állni.

Krupánszky Zoltán a versenyabronccsal, amelyre várólistát vezetnek
Krupánszky Zoltán a versenyabronccsal, amelyre várólistát vezetnek
Földi Imre / Népszabadság

– Folytatjuk a minősítési munkát, az időfutam-kerékszettünkre is meg kívánjuk szerezni az UCI jóváhagyását. Ez kecsegtet a leginkább megtérüléssel – mondta a Népszabadságnak Krupánszky Zoltán cégvezető, aki a sokak által ismert egykori olasz profi csapat, a Mapei tagja volt. A teljes termékpaletta minősítésében még nem gondolkodnak, mert az nagyon költséges volna. Az erre fordított energia ugyanakkor messze nem fölösleges. A tavalyi erőfeszítések eredménye, hogy az UCI-minősítéssel rendelkező T500-as modelljükből már nem tudnak annyit gyártani, amennyire igény lenne. Gyakorlatilag várólistára gyártunk – mondta a cégvezető, aki konkrét számokat nem közölt.

 

A korábbi, általánosnak számító vélekedés a régiónkkal szemben az, hogy a Kelet-Közép-Európából származó termékek nem képviselnek kiemelkedő minőséget, de ez megdőlt az UCI-minősítéssel – mondta a vállalkozó. A bizalmatlanság elillant, és ez más területen is tetten érhető. Több versenyző is jelentkezett pél­dául azért, hogy a Mr. Wheel szponzorálja őket. Ehhez azonban még több pénzre lenne szükség, hiszen a kandidálók döntő többsége azt szeretné, hogy a társaság ingyen biztosítson kerekeket számukra. Ez később lesz lehetséges, egyelőre még maradnak korábbi támogatottjaiknál: a luxemburgi Differdange és a magyar–osztrák Epronex csapatánál.

Közben persze bővítenék a palettájukat is. A Magyar Kerékpáros Szövetség felkérésére pályakerékszettet készítenek. Terveik megvalósításához forrásra lenne szükség, uniós és pályázati pénzekben gondolkodnak. A „nagyság átka”, hogy a tatai kerékpárboltjukat idővel fel kell számolniuk.­ – Kezd nagyon sűrűvé válni ez a kettős élet, eljön az idő, amikor csak a Mr. Wheelre tudunk koncentrálni – mondta Krupánszky Zoltán.

Csak a legjobbak

A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség csak a legkiválóbb alkatrészeket engedélyezi. Hosszas teszt során vizsgálják a kerék strapabírását, ellenálló-szerkezetét és élettartamát is, hogy a versenyzők ne csak jó, de biztonságos abroncsokkal gurulhassanak.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.