Nem tud eleget gyártani a kerékpárversenyeken használatos karbonkerekekből egy kis tatai cég, amióta megszerezte a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) engedélyét. A Te-Ker-Ker Bt. egyetlen magyar alkatrészgyártóként csatlakozott a kerékpársport szűk elitjéhez. Impozáns terveik megvalósításához immár külső forrásra is szükségük volna.
Újabb nagy fába vágja a fejszéjét a versenykerékpárok karbonkerekeinek gyártásával foglalkozó, tatai Te-Ker-Ker Bt. Tavaly a kerékpársport szűk elitjéhez csatlakoztak azzal, hogy a Mr. Wheel márkájú kerekeik T500-as változata megszerezte a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) engedélyét, így akár a műfaj csúcsának tekintett háromhetes körversenyeken – a Tour de France-on, a Giro d’Italián vagy a Vuelta a Espanán – is használhatnák azt a csapatok. Ezeken csak a UCI-teszteken megfelelt alkatrészekből épült kerékpárokkal lehet rajthoz állni.
Krupánszky Zoltán a versenyabronccsal, amelyre várólistát vezetnek Földi Imre / Népszabadság |
– Folytatjuk a minősítési munkát, az időfutam-kerékszettünkre is meg kívánjuk szerezni az UCI jóváhagyását. Ez kecsegtet a leginkább megtérüléssel – mondta a Népszabadságnak Krupánszky Zoltán cégvezető, aki a sokak által ismert egykori olasz profi csapat, a Mapei tagja volt. A teljes termékpaletta minősítésében még nem gondolkodnak, mert az nagyon költséges volna. Az erre fordított energia ugyanakkor messze nem fölösleges. A tavalyi erőfeszítések eredménye, hogy az UCI-minősítéssel rendelkező T500-as modelljükből már nem tudnak annyit gyártani, amennyire igény lenne. Gyakorlatilag várólistára gyártunk – mondta a cégvezető, aki konkrét számokat nem közölt.