A Timing In Central Europe (TICE) Kft.-t a trafikrendszer meghirdetésével egy időben alapították, a vállalkozás tavaly százmillió forintos forgalmat ért el. A cég júniusban tulajdonost váltott, azóta viszont az ügyfélkezeléssel kapcsolatban komoly problémák merültek fel, mert a TICE gyakorlatilag elérhetetlenné vált.
Elérhetetlenné vált a trafikos ügyfelei és a sajtó számára a villámkarrierjét sajátos körülmények között megkezdő pénztárgép-forgalmazó, a TICE Kft. Az Onlinekassza.hu értesülése szerint a cég az ügyfelek leveleire nem válaszol, a cég honlapjai eltűntek az internetről. Olyan ügyfélről is tudni, aki immár június óta vár megrendelt pénztárgépére, ám azt azóta sem kapta meg, és szerződést sem tud bontani a céggel. Az ügyfelek egy része rendőrségi feljelentést fontolgat.
Főhet tehát a feje azoknak a nemzeti trafikosoknak, akik a céggel kötöttek szerződést. A forgalmazó esetleges eltűnése ugyanis nem csak a meghibásodott gépek üzemeltetőinek a baja. A pénztárgépek adóügyi ellenőrző egységének (AEE) szoftverét a forgalmazóval időről időre frissíttetniük kell az új adóügyi változásoknak megfelelően – ecsetelte a piacot jól ismerő forrásunk. A vonatkozó szabályok szerint a szervizjog kizárólag az adott forgalmazót illeti meg, annak esetleges csődje esetén ez a jog nem örökölhető.
A pénztárgépek szervizelése és szoftverfrissítése is gondot okoz a felhasználók számára. A kép illusztráció. Móricz-Sabján Simon / Népszabadság |