A dohánykereskedő monopolcég szerint nincs összeomlás, csak a szokásoshoz képest 180 százalékkal több megrendelést kaptak a trafikosoktól. A helyzet a Philip Morris Magyarország Kft. és az Imperial vonakodása miatt alakult ki – állítják.
Közleményt adott ki az Országos Dohányboltellátó Kft. (ODBE) szerdai cikkünkre reagálva, mondván: szerintük nem igaz, hogy összeomlott volna a rendszerük, így december hetedikén és nyolcadikán is minden beérkezett megrendelést időben teljesítettek.
A Népszabadság trafikosok elmondása, illetve az ODBE honlapján olvashatók alapján azt írta: a trafikosok közül sokan azzal szembesültek, hogy az internetes megrendeléseiket sorra dobta vissza a rendszer, a cég Cash & Carry (viszonteladói központjaiban) pedig sorszám alapján tudtak vásárolni, ám aki későn jött, az már nem tudott vásárolni. Az ODBE szerint viszont a viszonteladói központjaikban mindenki tudott vásárolni.
Az ODBE elismerte, hogy bizonyos termékekből hiány van, mivel készlethiány alakult ki a „hiányos gyártói beszállítás miatt”. (Ennek ellentmond lapunk lapunk értesülése: úgy tudjuk, a nagy multinacionális cégek már korábban értesítették trafikos partnereiket arról, hogy ők időben leszállítottak minden tételt az ODBE-nek, így miattuk biztosan nem alakulhatott ki fennakadás - a szerk.) A monopolcég azt közölte: a fenti helyzet az okozza, hogy a Philip Morris és az Imperial késve csatlakozott az ODBE rendszeréhez.