– Zavartalanul és biztonságosan működik a mentőszolgálat, még akkor is, ha nem minden esetben tudunk olyan gyorsan a helyszínre érkezni, mint szeretnénk. Most is azon dolgozunk, hogy még ritkábban forduljanak elő az utóbbi hetekben a sajtóból is ismert sajnálatos esetek – mondta az újságíróknak az Országos Mentőszolgálat új irányítási központjának szerdai bemutatóján Burány Béla főigazgató. Úgy véli, nagy baj volna, ha a lakosság bizalma meginogna a mentés biztonságában.
Modernizációval javítanák a hatékonyságot Szabó Miklós |
Emlékezetes több nagy nyilvánosságot kapott eset is: egy bajba jutott ember júliusban másfél órát, egy másik két hete 68 percet, a harmadik december elején 32 percet várt a mentőre. Burány Béla erre így reagált a Népszabadságnak: – Ezen rendhagyó esetek mellett az évente több mint egymillió hívás harmadánál öt percen belül, az esetek túlnyomó többségében pedig 15 percen belül odaérnek a mentősök a bajbajutottakhoz.
A főigazgató úgy fogalmazott: akkor sem tudnának mindenkit megmenteni, ha a baleset pillanatában a helyszínen lennének. Munkájuk sajátossága, hogy olyan életveszélyes állapotban lévő embereket mentenek, akik olykor a legszakszerűbb segítségnyújtás mellett is meghalnak. Az már a szervezet közleményéből kiderült: az OMSZ szerint a szolnoki esetnél nem hibáztak, amikor 32 percig nem értek oda a gázolás helyszínére.