Az ötödikesek Petőfiről tanultak – idéz fel egy példát. A tanárnő a QR-kódokban elrejtett egy-egy mondatot Petőfi életéről. Ezt kellett kibontani, elolvasni a tableten. Az iskolai alapítvány jóvoltából két gyerekre jut egy táblagép, azon dolgoznak, hogy azok se kerüljenek hátrányba, akinek nincs pénzük ilyen készülékre. Bognár Amália irodalmi kávéházat is működtet felsős tanulóinak. Ő viszi a pogácsát, a gyerekek az általuk készített vagy talált irodalmi érdekességeket, idézeteket, játékokat. Minden osztálynak van egy tanári honlapon működő zárt csoportja, ahol külön is konzultálhatnak a tanárnővel. A folyosóra mindig elhelyez valaki egy saját könyvet, amelyet bárki elvihet és elolvashat. A könyvek cserélődnek, pedig sokan e-bookon olvasnak.
Nemrég adott egy feladatot a gyerekeknek, hogy újságból kivágott betűkből rakjanak össze idézeteket. Ismerjék meg a lapokat, az újság betűit is, ne csak a számítógépek kínálta variációs lehetőségeket. Maga sem akart hinni a fülének, amikor a gyerekek munka közben Ady Párizsban járt az Ősz című versét éneklik. A verseknek ugyanis a megzenésített változatát is megismerteti velük. Ahogy kortárs verseket is. Sokszor vitatkoznak azon, hogy mennyire stílszerű vagy mennyire szalonképes egy-egy kifejezés használata, próbálják megfejteni, miért volt ilyen provokatívan szókimondó a költő.
Ezek a játékok, iskolai foglalkozások persze nem esetlegesek, átgondolt pedagógiai programjának elemei. Hosszabb felkészülést igényelnek a hagyományos órák vázlatának megírásánál. S a digitális pedagógiai munkásságáért kitüntetett pedagógus azt is tudja, hogy az iskolára hárul a netviselkedés kialakítása is.
– A helyes viselkedéskultúra kialakítása ugyanúgy fontos a számítógép mögé bújva, mint amikor szemtől szemben áll egymással két ember, vagy bemegy a boltba, templomba
– magyarázza a tanárnő. – Ez utóbbit megtanították nekünk a szüleink, hiszen elmondták, hogy ha bemegyek a boltba, illik köszönni, vagy ha belépek a templomba, összekulcsolom a kezem és csendben vagyok. A szülők most tanácstalanok, ők maguk is belecsöppentek a digitális helyzetbe, ezért a pedagógusra hárul a feladat, hogy az interneten való megfelelő viselkedést kialakítsa a diákokban.