galéria megtekintése

Nekik írják A Dalt – kétszázmillióért

3 komment


Bednárik Imre

Az MTVA 196 millió forintot fizet A Dal című show-ért a beszállítónak, az Apropó Médiának. A cég korábbi résztulajdonosa, Halkó Gabriella most a TV2 gazdasági igazgatója, ám tanácsadóként még segíti az új vezetést.

Az MTVA A Dal című tehetségkutató verseny adásait az elmúlt években a Simicska Lajos tulajdonában álló Hung-Istertől rendelte meg, de az Orbán–Simicska-háború miatt az állami médiából kiszorították a céget. Az MTVA dönthetett volna úgy is, hogy A Dalt belső gyártásban készíti el – úgy, mint a korábban szintén a Hung-Ister által gyártott Magyarország, szeretlek!-et –, ám végül ezt a műsort is a legnagyobb külsős beszállítóra, az Apropó Média Kft.-re bízta.

A tehetségkutató műsorvezetői. Több mint kétforintos
A tehetségkutató műsorvezetői. Több mint kétforintos
MTVA

Az MTVA lapunk adatigénylésére közölte: A Dal adásait nettó 32 millió 650 ezer forintért rendelte meg az Apropó Média Produkciós Kft.-től. Hat adásra szerződtek, így összesen 196 millió forintot fizetnek a műsorért. Információink szerint ez valamivel kevesebb, mint amit a Hung-Ister kapott.

 

A Halkó Gabriellához köthető Apropó Média és a Summa Produkció, valamint Kálomista Gábor Megafilm Service Kft.-je az állami média két legnagyobb beszállítója. Mindkét cégcsoport megrendelései meghaladják a kétmilliárd forintot. Az Apropó Média és a Summa Produkció korábban Halkó és Blázy András produkciós szakember tulajdonában volt, de Halkó az év elején eladta tulajdonostársának a részét, még mielőtt kinevezték az Andy Vajna tulajdonába került TV2-csoport gazdasági és stratégiai igazgatójának. A TV2-től kapott tájékoztatás szerint a zökkenőmentes váltás érdekében Halkó „szakmai tanácsadóként segíti volt cégei új vezetésének munkáját, amíg ők ezt szükségesnek tartják". Halkónak a TV2-nél betöltött új feladatköre pedig nem a műsorgyártásról vagy tartalom-előállításról szól.

Halkó, aki Jáksó László műsorvezető korábbi élettársa, az elmúlt években nagy karriert futott be. A gyorsan megbukott, de több százmillió forintot felemésztő Marslakók című sorozat producereként tűnt fel az állami médiában. A kapcsolati és gazdasági háló megértéséhez adalék, hogy Halkó és Jáksó 2010-ben vásárolta meg Orbán Viktor főtanácsadója, Habony Árpád testvérétől a szappanopera ötletét kidolgozó céget, a Brand Lab Tanácsadó Kft.-t.

Halkó a stúdióban. Nem a Marsról jött
Halkó a stúdióban. Nem a Marsról jött
MTVA

Ez a cég 2012-től kizárólag Halkó Gabrielláé. Az Apropó Média gyártja évek óta a Ridikül című napi beszélgetős műsort és a Noé barátai című magazint, a Summa Produkció Kft. pedig a Summa című gazdasági műsort az MTVA-nak. A Ridikül a délutáni sávban az állami média egyik legkedveltebb műsora, de a megkérdezett gyártási szakember szerint ár-érték arányban igencsak sok érte az adásonként kifizetett 3,4 millió forint, hiszen egy állandó díszletben felvett műsorról van szó, amelyben a meghívott vendégek cserélődnek.

Halkó és Habony régóta tartó kapcsolatára utal az a közvéleményt napok óta foglalkoztató botrány, hogy Halkó cége, a Brand Lab Tanácsadó Kft. 2013-ban a Szépművészeti Múzeumtól három hónapra bérelt antik festményeket abban a Szerb utcai lakásban tárolta, amelyet Habony volt anyósa bérelt az V. kerületi önkormányzattól.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.