Jól telt a hétfő azoknak a gyerekeknek, akik iskola helyett a Pécsi Tudományegyetem (PTE) erre a napra meghirdetett játszóházában múlatták idejüket. A február 29-ei oktatást – szüleik ösztönzésére – ellógó diákok sakkal, logikai játékokkal, kártyázással, origamival, csocsóval, szellemi vetélkedővel, improvizációs feladatokkal, zenehallgatással, természettudományos kísérletek nézésével kötötték le magukat.
Írtunk róla, hogy a pedagógusok követeléseivel egyetértő szülők közül sokan úgy gondolták: február utolsó napján nem küldik iskolába a gyermeküket – így fejezik ki rokonszenvüket az oktatás robotosaival. A tanárokkal érző szülőknek akartak segíteni a PTE bölcsészkarának leendő pedagógusai azzal, hogy egész napos foglalkozást szerveztek a diákoknak. A pedagógus szak 250 hallgatója közül hatvanan szálltak be ebbe a munkába, tudtam meg Szekszárdi Balázstól, az akció szóvivőjétől, aki amúgy harmadikos a magyar-történelem szakon. A szervezők elmentek Baranya több mint félszáz iskolájába, és személyesen tájékoztatták az intézményvezetőket a sajátos szolgáltatás tervéről. Volt, ahol örömmel fogadták őket, volt, ahol teljes elutasítással találkoztak.
Hogy utóbbi magatartásban a kormánypártiság, a félelem vagy az oktatás jelenlegi rendszerével való elégedettség játszott-e szerepet, nem kutatták a szervezők. Szekszárdi Balázs nem állította, hogy a tanárképzősök maradéktalanul tisztában vannak az oktatás helyzetével, ám eljutottak hozzájuk olyan információk, amiből egyértelmű, hogy van alapja a pedagógusok követeléseinek. A kormány szándéka a Klikkel valószínűleg az volt, mondta Szekszárdi, hogy egyformán jó helyzetbe hozzák az iskolákat, ehelyett azonban úgy tűnik, hogy egyformán rossz helyzetbe hozták őket.