galéria megtekintése

Átadták, de csak április közepétől jár

3 komment


Szalai Anna
NOL

Különös átadó ünnepséget rendeztek a Hősök terén. György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója együtt örült a fejlesztési, illetve a nemzetgazdasági minisztérium államtitkáraival annak, hogy a Volánbusz megszerezte a BKV-tól az agglomerációs járatok üzemeltetését.

Kurucz Árpád / Népszabadság

Az állami kézben lévő busztársaság 11 milliárd forintos minisztériumi támogatással 167 darab új, korszerű, szemrevaló járművel növelhette buszparkját. (A BKV-nak meg vásároltak 200 használt buszt, a cég piacvesztése egyre drámaibb méreteket ölt.)

A Volánbusz pályázaton nyerte el ezt a lehetőséget. Nem volt nagy küzdelem, lévén nem volt más induló. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium már 2013 év elején bejelentette, hogy a Volánbusz átveszi a városkörnyéki járatokat. A cégnek ekkor sem járműve, sem pénze nem volt a feladatra. A tárca előteremtette mindkettőt, majd kiíratta a fővárossal a tendert. A Volán mindezek eredményeként történetének legnagyobb beszerzését bonyolíthatta el. Dévényi Gergely vezérigazgatót érthető büszkeséggel töltötte el a tendergyőzelem, és hálásan mondott köszönetet mindenkinek, aki ezt lehetővé tette.

 

György és Vitézy is hálás volt az együttműködésért. Előbbi különösen a fővárosban közlekedő 300 új buszra volt büszke. Kár, hogy egyik sem a BKV járműve. Az első 150 forgalomba állításának szintén a Hősök terén örültek tavaly Orbán Viktor miniszterelnök celebrálásával. Azok sem a BKV buszai voltak, hanem a VT-Transmané, amely 2021-ig szerződött a BKK-val évi 10 milliárd forintra. Várszegi Gyula, a BKV Igazgatóságának elnöke szerint a kiszervezés évi 3-3,5 milliárd forinttal terheli meg a BKV büdzséjét.

A Volánbusz összesen 11 agglomerációs település – Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Remeteszőlős, Solymár, Szigetszentmiklós és Törökbálint – buszjáratainak üzemeltetésére szerződött idén februárban. Az új buszok a 13-as, 22-es, 64-es buszcsalád, a 38, 40, 40E, 63, 84E, 88, 89E, 94E, 140-140A-140B, 169E, 172, 188E, 218, 240E, 272, 294E autóbuszok vonalán és az agglomerációs éjszakai járatokon közlekednek majd. A BKK a teljesített kilométerek után fizet a Volánnak. Vitézy külön hangsúlyozta, hogy ezek a járatok továbbra is a BKV-jegyrendszer részei maradnak, és a menetrendet is a BKK állítja össze.

Az üzemeltetőváltás utáni első viszonylatoknál ez már meg is történt. Néhány kellemetlen meglepetés érheti a városkörnyékieket. Lapunk információi szerint a Pécelre közlekedő 956-os éjszakai busz az eddigi fél óra helyett óránként jár majd. Holott Pécel több más agglomerációs településsel együtt, összesen évi 500 milliót fizet a szolgáltatásért a fővárosnak.

Az első új busz a választások hétvégéjén indult volna Pécelre, ám a dátumot április közepére módosították. A teljes üzemeltetőváltás június végéig zajlik le.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.