Kormánydöntés előtt áll a Nyugati Liget. Ez lehetne az első projekt, amit a zöldek, az ellenzék és a fővárosiak nem utasítanak el elsőre zsigerből a Fidesz projektjei közül. Talán nem függetlenül attól, hogy ez lenne az első, amikor a kormány nem irtja, hanem ülteti a fákat.
A Nyugati Liget bemutatófilmje már elkészült, pénteken a hangot is felvették hozzá – tudta meg a Népszabadság. Elkészültek a Nyugati pályaudvar mögötti terület felülépítésének látványtervei, a kapcsolódó közvélemény-kutatás és a haszonszámítások, s már keresik az ide átcsoportosítható uniós forrásokat. A sínek fölötti „lebegő" park, illetve a széleken építendő különféle funkciójú dombházak, valamint a Ferdinánd híd alagútba süllyesztésének költségigénye 60-80 milliárd forint.
Ennél jóval többe kerülne a Nyugati pályaudvar főépületének és még inkább a mögötte lévő vágányoknak az átrendezése, illetve a pályaudvar irányító- és biztosítórendszerének korszerűsítése – ennek költségeiről változatosak a becslések. Az biztos, hogy a pályaudvar korszerűsítése elkerülhetetlen. A MÁV örömmel fogadta a terv részeként a földalatti végállomása környékén kialakítandó megálló tervét, míg a Liget projektnek kapóra jönne az M3-as autópálya bevezető szakasza mellé tervezett nagy befogadóképességű P+R parkoló, mivel így lezárható lenne a Kós Károly sétány.
A megvalósítás mellett szól az is, hogy egyre erősödik a kormányzati szándék az uniós források minél gyorsabb felhasználására. Márpedig a közösségi közlekedés, illetve zöldprojektek hasznosságáról minden másnál könnyebb meggyőzni az uniós döntéshozókat. Ennek farvizén halad a Déli–Kelenföldi vasútprojekt is.