galéria megtekintése

Zsűrik harca az autósfronton

0 komment


Boros Jenő

A legismertebb díjat, az európai Év Autóját 1962-ben a leginkább csak hazájában népszerű holland lap, az Auto Visie főszerkesztője alapította több rangos magazin főszerkesztőjével. Fred van der Flugt 2002-ben elhunyt, de a díj tovább él, igaz, történt némi változás. Idén megszűnt a minimális korlát, vagyis a listára már olyan modell is felkerülhet, amiből a jelölés évében még nem készült ötezer darab.

Az AutoBest győztes FIAT Tipo tesztje a szerbiai NAVAK pályán
Boros Jenő / Fotó

A COTY (Car of the Year) eredetileg tömegmodelleket preferált, ám nem mindegyik győztes fért ebbe a kategóriába. Február végén hirdetik ki az európai Év autóját, íme az idei döntős lista: Audi A4-es, BMW 7-es, Jaguar XE, Mazda ­MX-5-ös, Opel Astra, Skoda Superb és Volvo XC90-es.

 

Miközben a COTY-ban huszonkét ország 57 szakújságírója ítél, árhatár nélkül, vagyis akár egymillió eurós modell is felkerülhet a listára, a vetélytárs zsűrinél van felső árhatár, ráadásul az AutoBest mostantól több országot képvisel és szélesebb palettáról választ. Az eddigi tizenöt helyett 26 ország szakújságírója szerepel a 26 tagú AutoBest zsűrijében. Változott a jelölés is: a legjobb értékarányú modell kiválasztásában eddig 17 ezer euró volt a felső határ, az idei döntőbe már húszezer eurós modellek is bekerülhettek.

A 2001-ben alapított AutoBest-zsűri az ­autók és a járműipar legújabb fejlesztései mellett a legeredményesebb szakembert, céget, a legbiztonságosabb és legkörnyezetbarátabb műszaki megoldást, valamint a technikai sportokban élenjáró pilótákat is díjazza, csakúgy mint a legjobb formatervezőt. Az AutoBest tagországai az ­európai lakosság 91 százalékát jelentik, ezzel regionális zsűriből kontinentális grémiummá vált, így komoly vetélytársa lehet a COTY-nak, melyben huszonkét ország 57 szakújságírója ítél. Az AutoBestnek egy, a COTY zsűrijének két magyar tagja van Széchényi Gábor, valamint Csikós Zsolt és Gajdán Miklós személyében.

Az AutoBest zsűritagjai a szerbiai­ NAVAK pályán tesztelték a döntős kocsikat, végül az Opel Astrával vívott szoros verseny után a FIAT ­Tipo lett az első, a modellt a török piacon Aegea jelzéssel forgalmazzák. A DesignBest díjat Ikuo Maeda, a Mazda főtervezője kapta, a TechnoBest a Volvoé lett a Drive-E motorért, a SmartBestet pedig a Tom Tom navigáció érdemelte ki. A CompanyBest díjat az 1926-ban alapított Koc Holding Automotive Group kapta, mely a FIAT mellett gyárt Ford teherautókat is. Az EcoBest elismerést a környezetvédelmet szolgáló nonprofit International Council of Clean Transportation (ICCT) kapta.

AutoBest, 2016
 Modell  Pontszám
 FIAT Tipo  1492
 Opel Astra  1485
 Hyundai Tucson  1145
 Honda HR-V  1067
 Mazda CX3-as  1051

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.