Veszély nélkül is lehet izgalmas a verseny, vagy kötelező a show-ban a kockázat? A pilóta biztonságot akar, a publikum nem annyira.
Szisz arcát egész éjszaka ápolták, hogy másnap is rajthoz tudjon állni: nem ütközött senkivel, nem borult fel az autójával, csak a pályának kijelölt országút sebezte fel bőrét. Mert a múlt század elején, a világ első Grand Prix-jén a poros földutakat kátránnyal locsolták fel, emiatt a 170 km/órás tempóval száguldó autók vezetőjének arcába is jutott a fekete mázból. Iszonyatos fájdalmakkal, és a korhoz meg az autókhoz képest komoly átlagsebességgel nyert a Renault és volánjánál a magyar Szisz Ferenc. A mezőny 1906. június 27-én reggel hat órakor állt rajthoz, a győztes 12 óra 14 perc alatt teljesítette az 1236 kilométeres távot, ami 101,8 km/órás átlagsebességnek felelt meg.
Száz évnyi versenyautó Forrás: Renault |
Nem volt sehol bukótér, védőkorlát, hatékony bukósisak és biztonsági öv.