Le sem jöhetett a színpadról az Audi és BMW főnöke, mert mindkettejüknek sorban kellett átvenniük a trófeákat a világ idei Év autója díjkiosztóján, ahol taroltak a németek. Az Audi A3-as nyerte a fődíjat, így első ízben kapott világ Év autója címet győri autó, és ha azt vesszük, hogy a zsűri teljes modellcsaládot értékelt, akkor még büszkébb lehet a magyarországi gyár kollektívája, hiszen ott készül a Limousine és Cabrio, de gyártottak már az Audi Hungáriánál S3-ast, valamint 340 lóerős RS3-as Sportback-változatot is. És akkor még nem beszéltünk a motorokról, hiszen a zsűritagok különösen nagyra értékelték a környezetbarát és sportos dízeleket, meg benzines turbókat, melyek Győrben készülnek. Ezeket korábban is díjazták, hiszen ilyenek hajtják a korábbi győztes Audi és VW-autókat is.
1996-os megjelenése óta ötmillió A3-as Audi készült Sportback, Cabrio- és Limousine-változatban A szerző felvétele |
Az évtizedes hagyománynak megfelelően a New York Auto Show-n hirdette ki a világ Év autója győzteseit a 22 ország 69 szakújságírójából álló nemzetközi zsűri, mely az abszolút díjazott mellett luxus-, sport-, dizájn- és zöldkategóriában is választott modellt. A World Car of the Year (WCOTY) idei fődíját az immár harmadik generációs Audi A3-as kapta, megelőzve a BMW 4-est és a Mazda 3-ast. A díj átvételekor Rupert Stadler konszernelnök nem győzte emlékeztetni az egybegyűlteket az Audi korábbi sikereire, például az A6-os győzelmére. A sportkocsiknál a Porsche 911 GT-s, a luxuskocsiknál az S osztályú Mercedes, a zöldautóknál a BMW i3-as villanyautó lett az első és a bajor mini kapta a legjobb formaterv díját is. Tavaly a világ Év autója címet az Audi anyacége, a VW Golf modellje nyerte, a német uralmat csak néhány japánmárkának sikerült megtörni a WCOTY-sorozaton, melyen 2012-ben a Volkswagen Up!, előtte a Nissan Leaf villanyautó, 2010-ben a Volkswagen Polo, 2009-ben a Volkswagen Golf, 2008-ban a Mazda 2-es, 2007-ben a Lexus LS460-as, 2006-ban a BMW 3-as, előtte pedig az Audi A6-os kapta a trófeát.