galéria megtekintése

Győri a világ Év autója

Az írás a Népszabadság
2014. 04. 30. számában
jelent meg.


Boros Jenő
Népszabadság

Le sem jöhetett a színpadról az Audi és BMW főnöke, mert mindkettejüknek sorban kellett átvenniük a trófeákat a világ idei Év autója díjkiosztóján, ahol taroltak a németek. Az Audi A3-as nyerte a fődíjat, így első ízben kapott világ Év autója címet győri autó, és ha azt vesszük, hogy a zsűri teljes modellcsaládot értékelt, akkor még büszkébb lehet a magyarországi gyár kollektívája, hiszen ott készül a Limousine és Cabrio, de gyártottak már az Audi Hungáriánál S3-ast, valamint 340 lóerős RS3-as Sportback-változatot is. És akkor még nem beszéltünk a motorokról, hiszen a zsűritagok különösen nagyra értékelték a környezetbarát és sportos dízeleket, meg benzines turbókat, melyek Győrben készülnek. Ezeket korábban is díjazták, hiszen ilyenek hajtják a korábbi győztes Audi és VW-autókat is.

1996-os megjelenése óta ötmillió A3-as Audi készült Sportback, Cabrio- és Limousine-változatban
1996-os megjelenése óta ötmillió A3-as Audi készült Sportback, Cabrio- és Limousine-változatban
A szerző felvétele

Az évtizedes hagyománynak megfelelően a New York Auto Show-n hirdette ki a világ Év autója győzteseit a 22 ország 69 szakújságírójából álló nemzetközi zsűri, mely az abszolút díjazott mellett luxus-, sport-, dizájn- és zöldkategóriában is választott modellt. A World Car of the Year (WCOTY) idei fődíját az immár harmadik generációs Audi A3-as kapta, megelőzve a BMW 4-est és a Mazda 3-ast. A díj átvételekor Rupert Stadler konszernelnök nem győzte emlékeztetni az egybegyűlteket az Audi korábbi sikereire, például az A6-os győzelmére. A sportkocsiknál a Porsche 911 GT-s, a luxuskocsiknál az S osztályú Mercedes, a zöldautóknál a BMW i3-as villanyautó lett az első és a bajor mini kapta a legjobb formaterv díját is. Tavaly a világ Év autója címet az Audi anyacége, a VW Golf modellje nyerte, a német uralmat csak néhány japánmárkának sikerült megtörni a WCOTY-sorozaton, melyen 2012-ben a Volkswagen Up!, előtte a Nissan Leaf villanyautó, 2010-ben a Volkswagen Polo, 2009-ben a Volkswagen Golf, 2008-ban a Mazda 2-es, 2007-ben a Lexus LS460-as, 2006-ban a BMW 3-as, előtte pedig az Audi A6-os kapta a trófeát.

 

Az A3-as családdal 1996-ban lépett a prémium alsó-középkategóriába az Audi. Először három- és ötajtós ferde hátú karosszériával forgalmazták, majd a 2003-ban bemutatott második generációsból már készült kombiszerű Sportback és Cabrio is, tavaly nyártól az Audi Hungaria új telephelyén megindult egy teljesen új változat, a négyajtós A3-as sorozatgyártása, mely Limousine vagy Sedan-típusjelzéssel ismert. Az immár harmadik generációs A3-as igazi high-tech autó, tele új fejlesztésekkel: a kínálatban van már hibrid és alternatív – mint a földgáz és e-gas – hajtású változat is. Az A3-asokból ötmillió készült, tavaly óta Győrben a kapacitás-meg termékválaszték is folyamatosan bővült, és a Limousine, valamint Cabrio-változat után sportos kombik is legördülnek majd a szalagról.

Audi-trófeák

Száznál több díjat nyert már az Audi, melynek 80-as típusa 1973-ban, 100-as modellje 1983-ban kapta meg az európai Év autója címet és 38 év alatt 23 Arany Kormány-díjjal is jutalmazták.

2005-ben a világ Év autója lett az A6-os, 2007-ben az év sportautója az RS4-es, 2007-ben a győri TT kapta a világ legjobb dizájnja címet. 2008-ban az R8-asnak ítélték a világ Év autója és a legjobb dizájndíjat. 2010-ben az R8 V10-es lett az Év sportautója, idén pedig az A3-as kapta a világ Év autója címet.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.