Az új modellcsalád minden darabja sikeres, az elsőkerék-hajtású kompakt autók bejöttek a Mercedesnek, a piaci kereslet miatt folyamaton nő az igény a divatos formájú kocsik iránt, melyek legnagyobb felvevőpiaca az USA (ezért is Detroitban mutatták be először a kecskeméti Mercedes CLA Shooting Brake változatát).
Rekordév
Rekordévet zárt a Mercedes, amiben szerepe volt Kecskemétnek is – jelentette be sajtótájékoztatóján Markus Schäfer, a gyártó cég igazgatósági tagja. Tavaly 24,7 százalékkal több kompakt kategóriás modellt adtak el, mint 2013-ban. Az A, B, CLA és GLA autókból 463 ezer kelt el, ami jelentős rész a Daimler személyautó-eladásaiban; az 1,65 millió 12,9 százalékos éves növekedést jelent.
Arra az újságírói kérdésre, hogy milyen hatással van az elektronikus fuvarlevél januári bevezetése a Daimlerre, Markus Schäfer elmondta: nagyon komolyan érinti cégüket a szabályozás, és bár megértik az állam szándékát, ez egy bürokratikus teher, amit nem lehet a fogyasztókra terhelni, ráadásul többletmunkát jelent a gyárnak. Adatvédelmi veszélyekről egyelőre nem tud az igazgatótanácsi tag, aki ma tárgyal erről a kormányfővel.
Azért jöttünk, hogy maradjunk
Thomas Geier gyárigazgató elmondta, hogy tavaly 150 ezer, a gyár indulása óta 300 ezer autó készült a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban, ezeket 180 országba exportálták.
|
Reviczky Zsolt / Népszabadság |
A kompakt család bővítéséhez a vállalat újabb, EU-komform szubvencióról tárgyal a kormánnyal. A több mint kilencvenmillió eurós, kedvező kamatozású exporttámogatási hitelt a kecskeméti gyár további beruházásaira fordítják.
Az egykori kukoricaföldön, a pusztában felépített gyár három évvel indulása után már három modellt gyárt. Fiatalos termékei új vevőket hódítottak meg, ennek is köszönhető, hogy a rekordtempóban felépített gyár hozzájárul a Daimler tavalyi rekordjához. Schäfer továbbra is bízik az együttműködésben, mint mondta: "azért jöttünk Kecskemétre, hogy maradjunk".
Orbán: Eljön az idő, amikor a magyarok veszik is a Mercedest
A sajtótájékoztatót követő ceremónián legördült a szalagról a miniszterelnök által vezetett ezüst színű Shooting Brake. Beszédében Orbán Viktor miniszterelnök a „minden napra egy tojás" mesével kezdte, ezzel utalva a minden évben egy új modell megjelenésére.
A kormányfő közölte: Magyarországon hatezer, német tőkével működő cég 300 ezer magyar munkavállalót foglakoztat, vagyis egymillió embert léte függ ezektől a cégektől. Orbán Viktor felidézte gyerekkori élményét a balatoni szállodák parkolóiból, ahol keleti és nyugati autók, meg Mercedesek álltak. A miniszterelnök reményét fejezte ki, hogy eljön az idő, amikor a magyarok nemcsak gyártják, hanem majd veszik is a Mercedest.
|
Reviczky Zsolt / Népszabadság |
A CLA legolcsóbb változata, a 122 lóerős teljesítményű benzines modell ára 8,3 millió forint, a Shooting Brake kétszázezerrel többe kerül. A JATO adatai szerint 2013-ban 159, tavaly 150 kecskeméti CLA modellt helyeztek forgalomba, a B osztályból tavaly 197 kelt el. Magyarországon 2014-ben összesen 67,5 ezer új személyautót adtak el. A CLA AMG 4Matic, vagyis a négykerék-hajtású Shooting Brake legerősebb változata 450 lóerős, és álló helyzetből 4,7 másodperc alatt gyorsul százra, legnagyobb sebessége pedig 250 km/óra. A csúcsmodell ára 16 millió forint.