Aki egyszer belekóstol, az nem tud elszakadni a Formula Studenttől még akkor sem, ha tényleg eljut az autósport csúcsműhelyébe, a Forma–1-be, ahol a kompozitrészlegben dolgozik egy éve.
Van egy sorozat, melyet anno azért találtak ki, hogy már az egyetemi évek alatt komoly gyakorlati tapasztalatokat szerezzenek a hallgatók: szóval úgy építenek autót, hogy közben szabályos cégként működnek, kivitelezési tervvel, főmérnökkel, marketingessel, HR-essel, éves költségvetéssel. Csapatot építeni nem könnyű, de még nehezebb összeszedni a működéshez szükséges költségeket. A pénz mellett szerszámokkal és gépidőkkel is támogatják a cégek a Formula Student-csapatokat, melyekből hatszáz működik világszerte.
Az első versenyt az USA-ban rendezték 1981-ben, akkoriban a benzinesek domináltak, ma egyre több a villamos hajtású autó. Az alapkoncepciónak megfelelően olyan szériaérett prototípust kell készíteni, melynek használói nem professzionális pilóták. Az autóknak nemcsak gyorsnak és megbízhatónak, de árban is piacképesnek kell lenniük.
A Red Bull Racing mérnöke, Kling Sándor a Formula RC versenyautóban Fotó: Papp Marcell |