Nemcsak az üzemanyag-fogyasztással és a károsanyag-kibocsátás mérésével trükköznek az autógyártók, de a jobb eredmény érdekében olykor a szabványos töréstesztekre is különlegesen felkészített modellváltozatokat delegálnak.
Demokratizálni kell az autók biztonságát, és globálisan egységesíteni kell a törésteszteket. Az Európában húsz éve bevezetett és többször szigorított előírásoknak még mindig nem felelnek meg az Afrikában, Ázsia egyes részein és Dél-Amerikában értékesített modellek, melyek olcsóbbak ugyan, de hiányzik belőlük a komplett utasvédelem, például az elektronikus menetstabilizáló rendszer, de olyan is van, melyet egyetlen légzsák nélkül árulnak.
A gyártók nem tehetik kockára milliók életét és nem tekinthetik őket másodosztályú polgároknak, amikor életmentő utasvédelmi rendszerekről van szó – nyilatkozta a Global NCAP elnöke. Max Mosley szerint a fejlődő országokban minden évben több millió olyan új autót adnak el, amelyek nem teljesítik az ENSZ által előírt minimális törésteszt-követelményeket sem, a szervezet célja, hogy 2020-ig egységesítsék a különböző kontinensek biztonsági előírásait.
Az árverseny miatt nem csak a fejlődő piacokon trükköznek a gyártók. Az észak-amerikai piac legsikeresebb és évtizedek óta listavezető F150-esét olyan merevítőkkel küldte a Ford az IHS töréstesztjére, mely egyébként csak a legdrágább kivitelű dupla kabinos változathoz jár, de az olcsóbb modellekhez felárért sem kapható.