A történetet ott érdemes kezdeni, hogy a Volkswagen AG élére 1993 elején kinevezett Ferdinand Piech riasztó számokkal szembesült. Miközben a német újraegyesítést és a kelet-európai rendszerváltásokat követő autóéhség nyomán a wolfsburgiak árbevétele mesésen nőtt, az adózás előtti nyereség drámaian visszaesett. Az ok a termelési költségek folyamatos emelkedése volt, s Ferdinand Porsche unokája megértette: minél több autót gyártanak, annál nagyobb lesz a veszteségük.
Cselekedni kellett, s ekkor ajánlották az osztrák mérnök-üzletember figyelmébe a „rüsselsheimi mészárost”. A General Motors európai leányvállalata, az Adam Opel AG központjában hívták így Lópezt, aki a beszerzési és termelési főnökként elképesztő mértékben szorította vissza a termelési költségeket. Módszere arra épült, hogy – az addigi gyakorlatot felrúgva – ő határozta meg a beszállítóknak az árakat. Aki ellenállt, attól rövid úton búcsút vett, aki elfogadta a diktátumot, annak segített saját termelési költségeinek lefaragásában. Jó húsz éve a VW-nél 30-32 órát vett igénybe egy autó összeszerelése, míg a japánoknál 18-at. López 14 óra alatti szintidőről álmodott, de ez sosem sikerült.
Az üstökösszerű karriert befutó López 1993 elején már áttette székhelyét Detroitba. Jack Smith, a General Motors elnöke hozta az új világba, hogy kíméletlenül törje le az amerikai költségeket. Meg is tette, alig egy év alatt állítása szerint ötmilliárd dollárt spórolt meg a GM-nek.
Piech elhívta ebédelni Lópezt és ajánlatot tett: Wolfsburgban a Volkswagennél szabad kezet kap. A desszerthez jött az ígéret: a VW López szülővárosában, Amorebietában épít új autógyárat, ahol megvalósíthatja nagy álmát. A VI-os padlólemezt, amire az Opel tervezte építeni jövendő középkategóriás modelljeit. Az Opel sokáig Baszkföldben gondolkodott, de végül az olcsóbb Magyarországot, Szentgotthárdot választották. Smith hiába próbálta megtartani Lópezt, a sértett „Megmentő” faképnél hagyta.
Az Opel számos vezető beosztású munkatársa követte Lópezt Wolfsburgba. A GM (büntető)jogi útra terelte az ügyet, ipari kémkedéssel és masszív adatlopással vádolva meg Lópezt. Az óriások háborúja 1996-ban, Helmut Kohl német kancellár és Bill Clinton amerikai elnök közvetítésével ért véget. López távozott, Piech maradt, s új márkák (Seat, Skoda, Bugatti) felvásárlásával új korszakba vezette a VW-t.
A most 74 éves Lópezre kevesen emlékeznek, de szelleme tovább él az autóiparban. A gyártók manapság „partnerségi viszonyt” emlegetnek a beszállítókkal, de a nyomás maradt. Alacsony költségek, sovány termelés. Vagy jössz velünk, vagy... isten veled!