A Csontváry-kiállításról szóló cikkükkel kapcsolatban megjegyzem: Gerlóczy Gedeon helyszíni aukción, folytonos ráígéréssel szerezte meg Csontváry képeit a műterem alatti téren állomásozó lóvontatású stráfkocsik hajtói-tulajdonosai elől, akik az „impregnált”, nagyméretű vásznakat lótakarókként szándékoztak felhasználni. Állítólag a távozni szándékozó Gerlóczyt a kocsisok haragjától karhatalommal kellett megóvni.
Újabb kutatás szerint egyébként Csontváry bizonyos képeinek színintenzitása nem a hagyományos olajfestéknek, hanem annak köszönhető, hogy egy textilfestéküzemet működtető ismerőse a rendelkezésére bocsátotta a visszamaradt textilfestéket, és ő ezt használta. De mindez természetesen a festő érdeme.
Meggyőződésem, hogy a sok „pszeudo-Csontváry” miatt jó néhány valódit sem ismer el a szakma Csontváryénak.