Óvnak az adriai napozástól a meteorológusok

Igazi nyári kánikulát hoznak a következő napok. A zadari meteorológia állomás szakemberei viszont nem ajánlják a napozást: szokatlanul erős szerintük ugyanis a káros UVB sugárzás az Adria mentén. Plusz a sugárzás aktuális intenzitását mutató térképek!

A világ egyik legjobb hajózós területén

Egy hétig vitorlással járni a tengert alapvetően nem drágább, mint szállodában nyaralni. Annak azonban, aki nulláról indul a hajózásban, minimum 700 ezer forintra van szüksége ahhoz, hogy a vizsgapapíroktól, a megfelelő ruhán át, a hajóbérlésig mindent ki tudjon fizetni.

Az angolok nem szeretik a vörösre sült németeket

Európa szállodásai a japánokat hozták ki győztesnek a nemzetek vendégversenyében. Hol nyaralnak az „Ispod” generáció tagjai? Mire költenek napi 40 ezer forintot a vitorlázók? És mit gondolnak rólunk, magyarokról, a dalmátok? Turistateszt.

Egymilió forintos táskát talált egy cavtati pincér

Mini cunami Mali Lošinj szigetén, egy feledékeny vendég 5000 euróval és hitelkártyákkal teli táskát hagyott el Cavtatban, és jót tesz a Plitvicei-tavak látogatottságának a horvát autópályákon kialakult zsúfoltság. Friss hírek az Adriáról.  

Eddig 313 embert kellett kisegíteni a bajból a tengeren

A legtöbb balesetet a féktelenül száguldozó motoros jachtok okozzák az Adrián, de most jön még csak a vitorlázási szezon. A parti őrség szerint a horvát tengeren épp olyan kaotikus állapotok uralkodnak, mint egy-egy nyári hétvégén a közutakon.

 

Tengeri kalandok

Hajózni kell, ezt már a rómaiak is tudták. Napjaink magyar turistái már nem tekinthetik pusztán nélkülözhetetlen közlekedési eszköznek a bámulatosan szép vitorlásokat, mégis sokan ellenállhatatlan vágyat éreznek, hogy kipróbálják a tengeri utazást. UTAZÁS TOP 50

A legegyszerűbb és leggyorsabb, ha az Adriai-tenger valamely csodás kikötőjéből induló hajót választ az utazó. Több olyan vitorlást is találhatunk, amelyet gyönyörűen felújítottak, a kabinokat pedig kényelmessé tették, hogy alkalmasak legyenek a turisták fogadására. Természetesen a vitorla már csak dísz, elméletileg még használható lenne, de általában a beépített motor segítségével közlekedik a jármű. A képen látható vitorlást 1901-ben építették és idén újították fel. Hat háromágyas kabinnal és hat két személyes szobával rendelkezik. Mindegyik helyiségben van zuhanyzófülke, de a szobák mérete értelemszerűen elmarad a szárazföldi szállodai szobák méretétől.

A hajókon általában teljes ellátást kapunk. Az ebéd és a vacsora menürendszerben történik. A konyha szinte mindennel felszerelt, és a szakács gondoskodik az ízletes csemegék elkészítéséről. A bárpultnál italokat fogyaszthatnak a vendégek, de a kis asztalkáknál beszélgetni, kártyázni is lehet, miközben a hajó a hullámokat szeli. Persze az egészben a legfantasztikusabb, hogy a vitorlástúrát választó utazó lényegében nyolc-tíz tengerparti városkát is láthat, ráadásul a tenger felől, ami különösen széppé teszi az egyébként is csinos településeket. Természetesen az érdekesebb részeknél a hajó megáll, ki lehet szállni, körül lehet nézni. Egy tipikus út például a következő városokat érinti: Trogir, Rozgonica, Vodice, Zadar, Zlarin, Krka-vízesések, Sibenik, majd visszatér a hajó a kiindulási helyre, Trogirba.

Ha valaki autóval érkezik a tengerhez, a gépkocsit őrzött parkolóban hagyhatja. Egy átlagos hajóút egyhetes, de több különböző útvonal létezik, ezek közül lehet választani. Vihar csak ritkán csapkod, így a hullámzás elviselhető, általában nem lesz a gyakorlatlan turista tengeribeteg. Fürdésre szinte majdnem mindegyik nap lehetőség kínálkozik: hajó bármikor megáll egy csendes, eldugott öblöcskében, amelyet birtokba vehetnek a tenger vizére vágyó turisták.

Top cikkek